11. 7. 2019

Čtvrtletka II. 2019




Tento čtvrtrok patřil čtenářskému experimentu.
Rozhodla jsem se konečně dodržovat vlastní předsevzetí. Každý měsíc přečtu knihu z vlastních zásob, koupenou v předchozích dvou letech ve stejném měsíci – z každýho roku jednu a k tomu jednu novou, letošní. 
Zní to sice divně, ale konečně se tak dostanu ke knihám, které mi tu leží zapomenuté kvůli novinkám a většinou mě příjemně překvapí. Vychází to na tři kousky měsíčně, což zatím není nijak děsivé. A navíc jsem – když jsem se do toho opravdu pustila – zjistila, že mezi knihami, co mám doma, jsou fakt skvělé kousky! Moje knihovna už je navíc tak rozsáhlá, že v ní vždycky najdu přesně to, na co je zrovna nálada.

Cítíte z těch řádků čtenářské blaho? Rozsáhlá knihovna, rozsáhlá… ROZSÁHLÁ KNIHOVNA :) V těch slovech se nachází dokonalé potěšení všeho druhu na domácích policích. A to nepočítám čtečku.


duben

Do plnění předsevzetí jsem se vrhla hned po startu měsíce s knihou Renegáti.  A hned to byla šťastná trefa. Duben vůbec se nesl spíš ve znamení mých domácích zásob. A na co jsem sáhla, to byl majstrštyk. Celkem padlo 9 obětí z domácích řad. Čtečku nepočítám.

Domácí zásoby mě ještě nenapadlo fotit.


Přečteno v papíru
Renegáti, Alenka v říši zombií, Za zrcadlem, Krása a krev rodu Borgiů, Překroč svůj stín*, Jen si troufni, Tři temné koruny, Arabella z Marsu *(R), Temné a osamělé prokletí*, Enderova hra

Přečteno ve čtečce
Inferium* (R), Město z kostí, Město z popela, Město ze skla, Barva půlnoci*(R)

Celkem to bylo 15 knih a 6.122 stran. Duben je teda čtecí masakr.

Nováčci v knihovně
Syn Londýna, Skleněná republika, Ve stínu hvozdu, Útok obrů, Temné a osaměléprokletí*

Kupodivu mě nákupy nestály moc peněz. Ať žijí antikváče a slevové kupony :)

Hned 1. dubna se na mě usmálo štěstí ve víkendovce s CooBoo. Trošku jsem váhala, když to bylo na apríla, ale nakonec jsem si řekla, že takový vtípek by mi neudělali a napsala si o novinku Vzestup.

Taky se mi poštěstilo v březnové soutěži na blogu Vysvobozena.blogspot.com a vyhrála jsem knihu Tíha vesmíru. Pokukuju po ní už dlouho a nakonec ke mně přeci jen chtěla :).

V soutěži na vendeadreams.blogspot.com se mi podařilo vyhrát karty Orákulum vizí a doplnit si tak sbírku Marchettiho karet. Já vím, že on je tak trochu kýčařov, ale ono se na ty karty tak skvěle kouká :).

Na FCB stránkách nakladatelství Ago jsem trefila správnou odpověď i pořadí a vyhrála Knihu prachu. Můj první Pullman, jsem zvědavá!

O Karlu IV. si budu moct přečíst díky soutěži na FCB Fortuna Libri, kde se mi poštěstilo vyhrát knihu Karel IV. – císař a synové.


květen

Na květen jsem si knihy na plnění předsevzetí statečně nachystala do police k posteli, aby byly po ruce. A musím říct, že to byl dobrý nápad. Pokušení je číst je hned o to větší, když je mám před nosem.



Přečteno v papíru
Dívka ve věži* (R), Láska v prachu hvězd*, Nevinné lži, Bez srdce, Temné bratrstvo, Upřímnou soustrast *(R), Aura: Dar *(R), V kleci* (R),

Přečteno ve čtečce
Poutník z Mohameda* (R), Pojídači mrtvých, Králové Wyldu* (R),

Celkem 11 knih a 4.070 stran. Květen stál taky docela za to.

Nováčci v knihovně
Nikdynoc, Mé jméno je nikdo, Prohnaný, Zrada vítězů, Sonety/Sonets, Gateway, Prohnilé město, Múza nočních můr, Síla stínů,

Opět jsem měla hromadu slevových kupónů a štěstí na slevy, takže útrata byla na to množství poměrně decentní záležitost. A ještě jich pár zůstalo :)

Na narozeniny se také urodilo :) a to požehnaně, hlavně co se počtu stran týká. Dostala jsem Vzestup a pád agentury DODO a Zlodějský tanec. Díky knihám se tak přibývající letokruhy snáší lépe :)

Na začátku měsíce se mi poštěstilo a na stránkách Lukbook.cz jsem vyhrála knihu Pomsta jednooké letkyně. Série se mi tak doplnila o druhý díl.


červen

Předsevzetí se daří. Červen byl ale ve znamení masivního útoku recenzních výtisků, takže jsem byla ráda, že jsem v předchozích červnech moc nenakupovala :) Také se nám v práci rozběhla sezóna, takže na čtení nezbývalo tolik času a sil.

Nedalo mi to. Pštros je prostě manekýn.


Přečteno v papíru
Na odvrácené straně*, Deset mrtvých komiků *(R), Erebus (R), Stmívání, Nový měsíc,

Přečteno ve čtečce
Hranice impéria*(R), Midnight sun,

Celkem 7 knih a 2.656 stran. Červen byl trochu slabší, ale taky žádný chudáček.

Nováčci v knihovně
Strážci Aquaterry, Za temnotou, Nevítaní, Příběh kryptologie, Tulipánová horečka, Poseidonia, Život a smrt

Všechny nové knihy komplet ve slevě. Takže já neutrácím, já vlastně šetřím :D

V půlce června jsem na FCB Luxor vyhrála knihu Walden. Je to žánr, který běžně nečtu. Jsem tedy zvědavá, jestli mě bude bavit a jaká vůbec bude. Třeba se ukáže, že jsem se žánru vyhýbala zbytečně.

Krokec taky zdobí. Tentokrát knihy ke zhodnocení.


čtvrtletí celkem?

Celkem 33 knih a 12.848 stran. Koupila jsem 21 knih. Asi bych měla číst rychleji :)

Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde.
Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Výtisky ke zhodnocení, které mi poslali z Knihy Dobrovský a Palmknih najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!


závěrem

Chtěla bych poděkovat Palmknihám za možnost s nimi dlouhodobě spolupracovat a za recenzní kousky do mojí čtečky, které mi posílají. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i oni jsou spokojeni. Moje díky si zaslouží také Knihkupectví Dobrovský, což je moje druhá pravidelná spolupráce, které si také vážím a která mi dělá radost pro změnu papírovými knihami. Doufám, že moje články potěšily zase je :)
V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.


Žádné komentáře: