7. 1. 2022

Čtvrtletka IV. 2021

 

Lepší pozdě než nikdy a tak konečně mám článek o posledním čtvrtletí loňského roku. Nebo konečně... Je leden, tak to zase takové zpoždění není :)

A jaké že bylo? Shrnula bych to pod pojem "divné" a rychle uteklo.




říjen

říjen byl měsícem zcela speciálním. Končila jsem v práci a do kin přišel mnou nejočekávanější film, nová Duna. No a posledního října jsem měla pozitivní test na čínskýho šmejda. Pecka! Jinak se měsíc nevyznačoval už téměř ničím, co by stálo za zapamatování, vyjma snad mého nekonečného váhání, jestli jít do letošního NaNo a záchvaty grafomanie, kdy jsem si troufala opravdu na hodně v tomto ohledu.

Přečetla jsem:

Instant karma, Beze svědků *(R), Poslední knihkupectví *(R), Z krve a popela, Romeo & … jak se ta holka jmenuje?, Bridgertonovi 5: S láskou, Eloise, Paříž je vždycky dobrý nápad *(R), Gateway*, Dcera ztracených bohů, Zrazená

 

Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Obyčejné lhářky – název je takový mnohoslibný. Jsem zvědavá. Můj názor zde.

Žena, která lovila sama – zlákána anotací. Můj názor zde.


Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Dámský gambit – po seriálu je to jasná volba.

NSA – zaujala tématem a v akci za kilčo. Zkusím…

Čas čarodějnic, Stín noci – konečně jsem sehnala to krásné první vydání. Ať žijí antikváče!

Z krve a popela – tušil někdo, že bude tak tlustá? Paráda!

Čarodějky ze Sanctuary – náhodný nákup. Snad jsem trefila pecku.

Zloděj osudů – zkusíme a uvidíme. Kniha trochu klame obálkou, jak jsem tak slyšela. O to víc se těším.

Bridgertonovi 5: S láskou, Eloise – sázka na jistotu


Dárek na odchodnou z práce:

Ziburové – Prázdniny v Evropě, Prázdniny v Česku – od autora jsem nic nečetla a ani jsem nemyslela, že bych chtěla. Po letmém nahlédnutí ale knihy vypadají fakt dobře a mám trochu pocit, že jsem o něco přicházela. Děkuji, můj teď už bohužel bývalý šéfe.

 

Výhra:

Třetí zahrada – poštěstilo se mi vyhrát na FCB Fortuna Libri. Moc děkuji! Na tuhle se fakt těším.

Audioknihy Duna a Spasitel Duny (s tričkem a batůžkem k filmu) – vyhrála jsem na FCB OneHot Book. Jako velký fanoušek Duny nemůžu než poděkovat za úžasnou výhru.

 

Celkem 10 přečtených knih,  3.220 stránek a koupeno 9 nováčků.


 



listopad

můj oblíbený měsíc začal podivně. Nemocí – to asi hodně lidem. NaNoWrimo – taky překvapivě hodně lidem a Novou prací – tady už si množství spoluúčastníků netroufám odhadovat. Všechno na N. Do práce jsem pochopitelně prvního nastoupit nemohla. Fakt je docela nepříjemné volat první den, kdy máte nastoupit, že ležíte doma s čínským morem. K mému neštěstí jsem doma úplně prošvihla můj milovaný podzim. Se psaním to taky vypadalo bledě. Zato ležení a spaní mi šlo fantasticky. Do rozjetého NaNo vlaku jsem naskočila šestého. Příběh ze mě lezl, jak z chlupaté deky, ale nakonec mě dost překvapivě baví. A osmnáctého jsem se usadila poprvé v novém kanclu. 

Přečetla jsem:

Milosrdná vrána, Vražda v ledu *(R), První pravidlo: nezamilovat se*(R), Čas čarodějnic, Stín noci, Kmotry *(R), Obyčejné lhářky *(R)

 

Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Kmotry – no tak to je jasná volba! Mafiánky-bossky, to prostě chcete! Můj názor zde.

První pravidlo: nezamilovat se – dva zloději, kteří se nesnáší, musí spolupracovat. Jop! Můj názor zde.

Ztracené klenoty – v rozhodování pomohly zahraniční recenze a taky zvědavost.

5 vůní našeho příběhu – zase mě udolalo spisovatelské téma.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Rebuilt, Vládci popela, Hořící kůň, Stínové eso, Půlnoční kroniky: Ve skrytu stínů – úlovek z Black akce na Dobrovském

Bridgertonovi 6: Nečekaná láska - romantika, no...

Mezi dvěma ohni – nákup na bazaru, skvělá cena a dost se těším

Vánoční prasátko – jo, vím, že to je pro děti. Ale ta obálka! Najdu si ji pod stromečkem.

Arcižár – musela jsem. Tak zajímavý pohled na posledního draka na zemi si nenechám ujít.

Stínová hůlka – série mě chytla a na třetí díl už fakt netrpělivě čekám.

Knihomolka – domácí autorka, blízké téma.

Laskavý jed – nečekaně zvláštní vábení, které mi obvykle přihraje dobrou knihu :)


Výhra:

Síla tří – Návrat – knihu jsem vyhrála na FCB autorky. Moc děkuji!

 

Celkem 7 přečtených knih, 2.968  stránek a koupeno 13 nových knih.


 



prosinec

byl měsícem dohánění všeho, co jsem v listopadu kvůli izolaci a NaNo nestihla. Navíc v nové práci byl docela zápřah, pro nováčka obzvlášť. Uteklo to jako voda a žádné zvláštní vzpomínky na něj bohužel nemám. Všechno uteklo tak nějak v poklusu, včetně shánění dárků, Vánoc a volna do Silvestra. Letos mě dokonce ani vánoční přípravy nijak moc nebavily, pokud tedy nepočítám nákup čtyř (nebo možná pěti?) nových bezokých vánočních trpaslíků :D to mě baví vždycky.

Přečetla jsem:

Půlměsíční město: Rod země a krve, Žena, která lovila sama *(R), Stínová hůlka, Pět vůní našeho příběhu (R), Illuminae, Vrány, Sokyně z Versailles, Vánoční prasátko, Knihomolka

E-kniha: Locdown (povídková sbírka od Epochy)

Audiokniha: Pýcha a předsudek, Hvězdná pěchota


Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Černý a bílý – komiks o šachistovi? Ale beze všeho!

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada za vánoční radost!

 

Nákupy:

Věčný čas zubů 1 a 2 – paní Rečková je pomalu moje srdcová autorka

Zlatá značí osud – krásná obálka

Neviditelný život Addie LaRue – snad skvělá doporučení nelhala


Vánoční dárky:

Věže Asperfelu – zajímavé téma, mohlo by to stát za čas

Síla psa – po filmu naprostá nutnost

Odkaz popela – čas na pořádnou fantasy bichlici

 

 

Celkem 9 přečtených knih, 4.101  stránek a koupeny jen 4  nové.


 



čtvrtletí celkem?


 Celkem 26 knih a 10.289 stran. Koupila jsem „jen“ 26  knih.


Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde. Nebo v albech na FCB tady.

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Výtisky ke zhodnocení, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada, najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!


závěrem


Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánry, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Velké překvapení jste mi připravili vy všichni noví, kteří jste se přidali letos. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.

Mějte se v novém roce co nejlépe!

 

 



2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Krásné závěrečné shrnutí. :)
I tobě přeji do nového roku jen to nejlepší, spoustu skvělých knih a šťastnou ruku při výběru. :)

Nikolaoss řekl(a)...

Děkuji za přání i za přečtení :)