10. 11. 2021

Paříž je vždycky dobrý nápad

 




Knihu jsem si vybrala, protože byla chuť na nějakou zajímavou romantiku. Tato měla být spojena s cestováním do tří lákavých zemí, přičemž korunu tomu měla nasadit Paříž. Osobně tedy nepovažuji Paříž za královnu romantických měst, ale říkala jsem si, že to i tak bude stát za to.

 

Anotace:

Uplynulo už sedm let od doby, kdy Chelsea Martinová podnikla své evropské roční dobrodružství. Potom se musela nečekaně vrátit, a tak se vrhla na kariéru. Když jí otec zničehonic oznámí, že se bude ženit, Chelsea si uvědomí, že tak trochu zahořkla a její život se zastavil. A s tím se v žádném případě nehodlá smířit!

Proto se 
rozhodne cestu zopakovat a najít své staré já. Chce se znovu podívat na místa, která kdysi navštívila a kde byla opravdu šťastná. A ano, chce se znovu setkat i se svými tehdejšími milenci: Colinem v Irsku, Marcelinem v Itálii a Jeanem-Claudem v Paříži. Kdoví, třeba jí jeden z nich pomůže najít radost ze života.



Hlavní hrdinka knihy Chelsea Martinová je zajímavá žena. Nejspíš bych ji nazvala zapřisáhlou kariéristkou bez osobního života, kdyby ovšem nebylo dvou věcí. Chelsea pracuje ve společnosti, která získává od bohatých dárců peníze na výzkum rakoviny. Všechnu svou energii a čas tedy směřuje k dobré věci – a to nelze nikomu vyčítat ani náhodou. A tou druhou věcí je důvod, proč je taková osamělá, odtažitá a cele oddaná práci. Když byla těsně po škole, zemřela jí maminka na rakovinu. Chelsea se potom hodně uzavřela a dosud se s její smrtí nedokázala úplně vyrovnat, i když je to už sedm let.

S Chelsea jsem se seznámila za poněkud trapné okolnosti. Ve svatebním salonu, kde jí její otec oznámil, že se chystá uzavřít sňatek se ženou, kterou zná teprve dva týdny. Chelsea je z té novinky málem na mrtvici a dost nepěkně se mu to snaží rozmluvit. Její zloba a chladná nepřejícnost a neschopnost projevit radost z toho, že si dlouho osamělý otec našel ženu, mi hrozně vadila. Nehledě k tomu že Chels neměla naprosto právo se mu plést do života a dávat mu rady po té, co jí jasně sdělil, že se rozhodl a o její vměšování se do věci nestojí.  V ten moment u mě převážily antipatie k ní a trvalo opravdu hodně dlouho, než se zmírnily.  Později jsem pochopila, v čem byl problém a dokázala jsem s ní i soucítit. Bohužel jsem k ní už nedokázala najít ten správný vztah celou knihu a fandila jsem místo toho jejímu kolegovi a největšímu nepříteli Jasonovi. Zprvu tedy hlavně proto, že jsem naprosto nedokázala pochopit, proč ho Chels tak stírá a bylo mi ho líto. 

S Chelseiným postojem měla problém i její sestra a neváhala jí promluvit do duše. Výsledkem bylo, že Chels vyráží na cesty do Evropy, aby si přesně zopakovala cestu, kterou absolvovala jako mladá a znova nalezla štěstí a lásku, kterou přitom cítila. Má v úmyslu se setkat se svými bývalými milenci a vyzkoušet, jestli by mezi nimi nemohla znova vzplanout sejná láska, jako dříve. Doufá, že ano a že bude s jedním z nich konečně zase šťastná.

A tak její cesta začíná:

První kroky ji zavedou do Irska, kde kdysi pracovala v hospodě a poznala Colina z ovčí farmy. Jejich láska tenkrát byla úžasná, jenže Chelsea si už v mládí uměla jít za svým a tak milému Colinovi zlomila srdce, aby mohla pokračovat v naplánovaném poznávání Evropy a nasmlouvaných brigádách.

Druhá zastávka je v Paříži, kde tenkrát poznala úžasného bohéma Jean Clauda. JC byl šik světák, lichotník a hezoun. Jeho ambice směřovaly k módnímu návrhářství a tak nepřekvapí, že právě tím se v současnosti živí. A krásnými šatičkami a večírky boháčů bude blbnout Chelsea hlavu. Paříž je ale možné si vychutnat i jinak, romantičtěji. A právě i na tohle dojde.

Poslední Chelseina štace je slunná Itálie, vinice pod hradem a dokonalý hradní pán – vinař Marcellino. Sem by mi asi Chels zapadala nejlépe a právě tady se mělo rozhodnout, jestli si nakonec vybere lásku z minulosti nebo tu současnou.

 

Musím říct, že jednotlivé návštěvy ve mně zanechali dost uspěchaný pocit, což byla vlastně i pravda. Chelsea se všude zdržela spíš jen pár dní než nějak vyloženě dlouho. Zároveň to však stačilo, abych pochopila, jakou dívkou na tom kterém místě Chelsea byla a co ji táhlo k tomu zažít to znova. Jenže ono se to pořád nedaří, protože život a lidé už jsou o sedm let jinde a Chels zatím nepochopila, že i její štěstí bude nejspíš nějaké nové, na novém místě a s novým člověkem, který ji bude mít rád takovou, jaká je teď. Její umanutost a zatvrzelost, se kterou trvala na dokončení své cesty, i když už tušila, že tím může přijít o hodně, byla pro mě nepochopitelná.

Pochopitelně dojde na šťastný konec a kupodivu nastane přesně s tím mužem, na něhož jsem sázela od chvíle, kdy se na stránkách objevil. Stopro to uhodne každý, protože je to prostě hodně průhledné a v žánru obvyklé. Tady je ale jejich sbližování popsáno tak dobře a vtipně, že to prostě bude bavit. Taky ručím za to, že ho budete milovat, protože to prostě jinak nejde. A vůbec nebude vadit, že budete tušit konec, protože přesně o tyhle dobré konce nám všem jde, když otevíráme podobnou knihu.

Celý příběh je vlastně o hledání sebe sama a něčím, co bych nazvala jako honem za chimérou mládí. Kdo z nás někdy neměl chuť někam se vrátit a zopakovat si nějaké šťastné období? Chels přesně to udělala, jenže zapomněla na jednu důležitou věc – lidi se mění a jen těžko se vracejí k bývalému já, když jsou bohatší o jiné životní zkušenosti a setkání. Často taky to pro vás nejlepší máte celou dobu před nosem, jen se vám to zrovna nechce tak úplně vidět, protože se, stejně jako Chelsea raději honíte za přeludy a duchy z minulosti. Tohle byla v příběhu vlastně docela hezká myšlenka.

Kniha mě bavila, i když Chelsea nebyla typ hrdinky, se kterou bych mohla dýchat stejný vzduch. Do příběhu se ale hodila a roli hlavního hrdiny mi bohatě zastal její kolega, který byl naprosto úžasný. Pokud máte rádi romantiku na cestách, bude se vám příběh určitě líbit také.

 

Za knihu moc děkuji Nakladatelskému domu Grada. 

Na cestu za hledáním štěstí a lásky se můžete vydat zde.

 


O knize

Autor: Jenn McKinlay

Překlad: Jiří Kobělka

Vydal: Nakladatelský dům Grada (Cosmopolis)

Rok vydání: 2021

Počet stran: 376



2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Krásně napsané. :)
Knihu jsem si vybrala přesně proto, kvůli čemu ji ty vychvaluješ. :)

Nikolaoss řekl(a)...

Snad to budeš mít s hlavní hrdinkou lehčí :) Pěkné čtení přeju.