18. 1. 2024

Čtvrtletka IV. 2023

 

Nový rok už sice nějaký ten čásek máme, ale jsou tu věci, které pořád dlužím tomu starému :) Například ohlédnutí za jeho posledními třemi měsíci.

Poslední čtvrtletí roku 2023 se pro mě odehrávalo ve víru novinek. V říjnu jsem nastupovala do nové práce. Ani za tři měsíce letních prázdnin se mi totiž nepodařilo naučit pečené holuby létat do úst :) A i kdyby, stejně bych si na nich nepochutnala. Většinu čtvrtletí jsem tedy měla jasnou prioritu - poznat nové kolegy, jiný režim a nové pracovní úkoly.

Čtvrtletí ale nebylo jen o tom. Podzim a začátek zimy je pro mě tradičně nejlepší období roku. Takže jsem si užívala i radostné zbytečno-nezbytnosti jako je výzdoba na podzim i Vánoce, nakupování dárků a skvěle hřejivé flanelové povlečení na načechrané zimní duchně :). Tenhle podzim se vydařil. Bylo krásné počasí, ale nejen proto. Prostě se povedl téměř po všech stránkách.


 



říjen


jak už to tak bývá, v novém zaměstnání má tato činnost tendenci pohltit veškeré soustředění a energii. Z toho jaksi plyne jasný výsledek mého říjnového psaní. Asi už si tipnete, že? :) Zjistila jsem taky, že potřebuju menší pauzu od bloGu, takže četnost článku se snížila jen na ty nejnutnější, většinou spolupráce. To mi umožnilo fakt se soustředit hlavně na novou práci.

Čtení se oproti tomu celkem dařilo a ještě lépe mi šlo utrácení za nové knihy :D ne že by mi toto snad někdy nešlo. A poslední čtvrtletí se nakladatelé dost předhánějí s novinkami na vánoční trh. Já jsem letos číhala na 15 předobjednávek. Myslím, že v této sportovní disciplíně mám už dost zkušeností na mistrovský titul :)

Kniha měsíce: Brána pekel.

Vypadá to, že Dark academia bude mým žánrem v delším horizontu.

 

Přečetla jsem:

Ten, co kráčí se smrtí, Inspekce, Svět ve stínu démonů *(R), Duna kniha 1 – komiks, Tetování za trest *(R), Třetí zahrada, Brána pekel

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Není úniku, Tetování za trest, Smrt mezi řádky

Za knihy moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Akademie Dunbridge: Kdekoliv, Lapeni, Duna kniha 1, Mučitelův stín, Nezdolná, Koruna otráveného stromu, Věk X – oba díly série, Zaprodaný cit, Převozník, Kolonie, Kurz tvůrčího psaní, Mostní království, Nezkrotná magie

Docela kupa, co? Naštěstí byly všechny krom tří z bazaru a akcí, takže to dohromady skoro nic nestálo :)

 

Celkem 7 přečtených knih, 2.782 stránek a koupeno 14 nováčků.


 



listopad


Letos jsem si listopad fakt užila naplno. V práci žádné stresy s nastupujícím vánočním nákupním šílenstvím a tak jsem se mohla soustředit jen na to, jak je podzim krásný. A také na to, co hrnuli nakladatelé na předvánoční trh.

Kniha měsíce: Smrt mezi řádky


Přečetla jsem:

VAMPS, Smrt mezi řádky *(R),  Mostní království, Hlava plná lásky, Není úniku *(R), Čarodějky ze Sanctuary, Zlaté enklávy, Šťastně až po smrti

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Osamělá holubice

Moc děkuji nakladatelství Jota!

 

Nákupy:

Storočí, Půl války, Kostischrány, Hlava plná lásky, Dvojitý zásah, Dotek temnoty, Němé duše, Šťastně až po smrti, Zlaté enklávy, Noční partie, Ofélie Scaleová: Svět bude hořet, Slzotvůrce, Do pekel II

Zase mazec a tentokrát o slevách moc mluvit nejde. Spíš se plně projevila moje předobjednávková mánie.

K svátku jsem dostala :

Ostrovy bohů

 

Celkem 8  přečtených knih, 3.372 stránek a koupeno 13 nových knih.


 



Prosinec


Je to sice neuvěřitelné, ale rok je zase v čudu. Obzvlášť poslední tři měsíce si pěkně pospíšily a místo pohodlného poklusu se pustily do olympijského závodu o to, který uteče rychleji. Vítězem je prosinec, protože ten zmizel jako pára nad hrncem.

Letos dokonce zvládl překvapit i naprosto úžasnou sněhovou nadílkou, kterou jsem si fakt užila. Škoda, že nevydržela přes Vánoce, ale to už je tak v našich končinách zvykem.

Knih jsem moc nepřečetla, ale zato jedna z nich mě úplně posadila na prdel. Návrat k westernu po mnoha letech byl více než úspěšný a zase jsem jednou litovala, že kniha má „jen“ něco přes 800 stránek :)

Kniha měsíce: Osamělá holubice

 

Přečetla jsem:

Dvojitý zásah, Osamělá holubice *(R), Atlasova šestka, Vztek, Vánoce na skotském hradě *(R)

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Vinice ve Francii, Vánoce na skotském hradě

 Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Souboj princů, Renegát, Síla ohně, Unbreakable

Docela jsem se krotila, co? :) To proto, že Ježíšek už měl můj seznam ve spárech, tak nebyl moc prostor pro experimenty.

Pod stromem se urodilo:

Vztek, Zloděj hvězdného prachu, Atlasův paradox, Koruna strachu, Ďáblovo znamení, Útočiště, S láskou z Londýna, Sochaři masa, Dcera rudozimy, Království v kameni, Průvodce kubánské dívky čajem a budoucností, Beladona

Miluju Vánoce!


Celkem 5  přečtených knih, 2.704 stránek a koupeny 4 nové a naděleno 12 dárků.


 



čtvrtletí celkem?

 

Celkem 20 knih a 8.858 stran. Koupila jsem „jen“ 31 knih.

 

Pořád říkám, že je škoda, že mě za čtení neplatí. Mít korunu za stránku, budu mít každého čtvrt roku příjemné prémie :). Aspoň se můžu pochválit, že když už jsem nakupovala, bylo to často v akcích a tak jsem vlastně „ušetřila“.

Seznam všech článků o knihách je již tradičně k nalezení zde, případně i s obrázky v albech na FCB. Ano, jsem tak stará a nepružná, že jsem si instáč ještě pořád nedokázala oblíbit a do budoucna to ani nemám v plánu.

Knihy ve spolupráci, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada a nakladatelství Jota najdete pohromadě také v albech na FCB i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!

 

závěrem


Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni.

Velmi děkuji také nakladatelství Jota za příležitostnou spolupráci. Letos jsem měla šťastnou ruku na knihy od nich. Dvě nové obyvatelky poličky nejoblíbenějších pocházejí ze spolupráce s nimi.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům. Těší mě, že pořád čtete můj bloG, i když blogům mělo už dávno odzvonit.

Tento bloG se zatím chcípnout nechystá, i když se to mohlo chvíli zdát, takže se uvidíme i v novém roce 2024.

 


Žádné komentáře: