9. 10. 2021

Čtvrtletka III. 2021

 


Hodně lidí – čím mladší, tím více – okolo mě, má tohle čtvrtletí nejraději. Léto, teplo, dovolené, volnější režim v práci. No, já to mám jinak. Tohle čtvrtletí většinou protrpím a jediná naděje svítá na konci – tedy v září.

Vlastně ani konec srpna není tak špatný. Mívá takovou krásnou nostalgickou atmosféru a navíc pomalu přicházívá babí léto a s ním podzim a to prostě miluju. Letos navíc musím s nadšením ohodnotit počet opravdu horkých dnů – nebylo jich moc a horko se dalo snést. A k tomu dost pršelo, což si taky umím užít.

Jaké jsem tedy měla jednotlivé měsíce?


 



červenec

 

i když je pracovně a teplotně jedním z nejhorších měsíců, má taky na začátku dva sváteční dny, které mi letos bodly jako nikdy. Nejen, že jsem dohnala bloGovací skluz, ale konečně jsem taky našla chuť do psaní. Rozmyslela jsem konec Gambitu, přišla na to, jak si poradím s navazujícím příběhem a taky se mi o něco více začalo rýsovat letošní NaNo. Ve hře jsou dvě možnosti a tentokrát zkusím tu, na kterou budu víc připravená. Jít do toho úplně naslepo letos nějak nemám chuť.

Ve čtení se mi daří, to snad ani nemůže být jinak :D Kupodivu se zdá, že se mi vrací i starý zvyk číst nové knihy hned, jak je dotáhnu domů. Aspoň tedy některé, že. I tak je jich pořád víc, než stíhám.

Přečetla jsem:

Klíč *(R), Tanec v srdci, Světla nad močálem, Nevlastni sestra* (R), Jeden rok*, Bridgertonovi:Nevhodný návrh, Kouzla rodu Thornů, Jeden rok (podruhé), Dědictví krve, Kateřina Howardová: Nevěrná královna,


Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Klíč – ta obálka je strašně přitažlivá, to nemůžete popřít.

Křehká krása – sklo? Hmmm, zajímavé téma. Nic takového jsem ještě nečetla.

Slečny – toto vypadá na lehké čtení o úžasných ženách.

Nevinný záskok – slibuje příjemnou zábavu na léto.

Tři ženy pana Wrighta – tak to jsem zvědavá, jak to ten chlap přežije :D

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Všechny skryté dary – karty mě prostě zajímají :)

Jeden rok – kniha od české autorky, která zaujala tématem.

Bridgertonovi 3: Nevhodný návrh – tuhle sérii musím mít celou.

Volání sirény: Pomsta, Prokletí – tuším v tom oddechovou věc na cesty.

Převorství u pomerančovníku – letní akce na měkkýše od Hostu využita i letos.

Na jedné vlně – malá letní romantika.

Kateřina Howardová: Nevěrná královna – oblíbená autorka, oblíbený královský rod.

Zrazená – první díl se mi líbil. Uvidíme, jak dopadne druhý.

Výhra:

Fialová + Vězení – štěstí se na mě usmálo na FCB Čteme české autory. Moc děkuji za výhru!

 

Celkem 10 přečtených knih,  3.566 stránek a koupeno 7 nováčků.



 



srpen


v srpnu jsem se rozhodla překročit nějaké ty osobní hranice. Prvním krokem byla moje účast na brněnském spisovatelském srazu a druhým moje účast na letní spisovatelské škole. K obojímu jsem přišla na stránce Odstartujte svoji knihu. Ke svému překvapení musím říct, že ani setkání začínajících autorů ani kurzu jsem rozhodně nelitovala. Oboje byl velmi příjemně strávený čas. I když je pořád zvláštní o své zálibě mluvit s živými lidmi :D

Přečetla jsem:

Křehká krása *(R), Planeta idiotů *(R), Nevinný záskok *(R), Meta, Rokesbyovi 4: Skandál na spadnutí, Stíny nad Univerzitou v Tir Erath – Rogenovo oko, Slečny *(R)

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Planeta idiotů – název úplně nutí k přečtení. Možnost přečíst si knihu mi zařídil sám pan Bureš. 

Moc děkuji za knihu i za důvěru!

V kolektivu oblíbená – byla to tehdy podivná doba. Tuším, že kniha bude dobrá.

Beze svědků – trocha napínavosti do blížících se podzimních dnů.

Život v utajení – vzpomínky na fascinující a supertajnou kariéru.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Rokesbyovi 4: Skandál na spadnutí – téma tohoto dílu je přesně pro mě.

Ve zlaté kleci – nevím vůbec, co se z toho vyklube, ale anotace dost zaujala.

Vrány – čarodějnice já můžu. Moc, moc je můžu.

 

Celkem 7 přečtených knih, 2.336  stránek a koupeny jen 3 nové knihy.


 



září


přineslo hned několik skvělých věcí. Tou první bylo ukončení sezóny v práci a moje dovolená – hurá! Už jsem jela fakt na doraz. Tou druhou je začátek mojí výpovědní doby a těšení se na novou práci. A tou poslední a úplně nejlepší, je začátek mého nejoblíbenějšího období v roce.

Taky konečně, navzdory potížím s nedostatkem papíru a lepenky, začaly vycházet kvanta knih, na které se těším. A na některé už dost dlouho. Nečekané sezónní prémie se rozpustily právě v knihách.

Padlo také rozhodnutí pojmout letošní NaNo více vlažně. Nový příběh mi nedá spát, takže ho asi oživím. Jen budu pracovat hodně na tom starém, aby už konečně byl připravený na první čtenáře. Zdá se mi, že už to odkládám zbytečně dlouho. Navíc také nevím, jak na tom budu časově. Přeci jen 1. listopadu nastupuju do nové práce…

K mému překvapení jsem taky zjistila, že poněkud méně (spíš vůbec) používám čtečku. Divné. Asi ji začnu brát opět do tramvaje, když už bude nová práce moc daleko na pěškobus.

Přečetla jsem:

Tři ženy pana Wrighta *(R),  Milosrdné přízraky, Chata ve Švýcarsku *(R),  Bridgertonovi 4: Čekanka, V kolektivu oblíbená *(R), Život v utajení (R), Třpytivá hodina

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Poslední knihkupectví – spojení války a knihkupectví se mi zdá přitažlivé.

Paříž je vždycky dobrý nápad – tak jasně, že je :)

Chata ve Švýcarsku – této sérii už nedokážu odolat.

Vražda v ledu – zajímavá obálka, zajímavé mrtvoly.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada za úžasnou podzimní románovou vlnu!

 

Nákupy:

Smrtící vzdělání – autorka se řadí mezi moje oblíbené stálice.

Střípky času – dlouho jsem kroužila kolem, až jsem ji sehnala v dobročinném bazárku.

Rozdělená srdce – další úlovek z dobročinného bazárku, vypadá to na lehčí čtení.

Bridgertonovi 4: Čekanka – hurá! Konečně je na řadě Penelope.

Dívka, had a trn – tohle by mohlo být dobré.

Opačno – já jsem nechtěla, vážně ne, ale zlomil mě ten kluk v tramvaji, co ji četl. Vím, že je neslušné číst přes rameno, ale ten úryvek mě přesvědčil :D

Přízraky noci – slovanská mytologie mě chytla.

Dcera zimy – další slovanská mytologie na dlouhé zimní večery.

Zákon azylu – skvělá obálka, zajímavá anotace, česká autorka.

 

 

Celkem 7 přečtených knih, 2.337 stránek a koupeno 9 nováčků.


 



čtvrtletí celkem?

 

Celkem 24 knih a 8.239 stran. Koupila jsem „jen“ 19  knih.


Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde. Nebo v albech na FCB tady.

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Knihy ve spolupráci, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada, najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!

 


Závěrem

 

Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánry, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem.

Děkuji také panu Burešovi za Planetu idiotů. Jeho knihy patří mezi moje oblíbené a už se těším na další.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.

 

 


2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Krásně zpracované shrnutí. Je vidět, že jsi měla štěstí na spoustu skvělých knih. (Hned několik jich máme společných) :)
Já jsem přesně ten člověk, který má tohle čtvrtletí nejradši. :D

Nikolaoss řekl(a)...

Koukám, že nás podzimníků je docela hodně. :)