25. 9. 2021

Tři ženy pana Wrighta

 

Jejich manžel má vše… kromě toho, co si opravdu zaslouží.





Proč tuhle knihu? Přiznávám se - z jisté škodolibé ženské radosti, která měla přijít v momentě, kdy to na toho bídáka Wrighta praskne. A co na něj praskne? Jak už název knihy napovídá, úžasný pan Wright se rozhodně v životě nehodlá spokojit s jedinou ženou. Tak má tři. A všechny zároveň a s každou z nich si zařídí plnohodnotný vztah.

 

Anotace:

 

Lark má před sebou hned dvě zajímavé vyhlídky – rozjíždějící se kariéru v navrhování deskových her a vášnivý románek s charismatickým investorem. Trip je tak pozorný a okouzlující, tak dokonalý… až se zdá, že snad ani nemůže být skutečný.

Jessica byla ve vztazích vždy velmi opatrná, ale Jonathanovi jednoduše nemůže odolat. Brilantní vizionář inspirují tisíce lidí s velkými plány. Jessica se má stát součástí hvězdného týmu jeho farmaceutického start-upu … a jeho života mimo pracovní dobu.

Holly vede pohodlný život s manželem Jackem, se kterým jsou svoji už téměř dvacet let. Společně vychovali tři děti, postavili překrásný dům a založili uznávanou charitativní nadaci. Je pyšná, že se jim podařilo vybudovat manželství, které přetrvalo dlouhé roky… jen se odmítá zblízka podívat trhliny v jeho zdánlivě bezchybné fasádě.

Lark, Jessica a Holly, tři naprosto cizí ženy, mezi kterými však existuje jedno velmi bolestné pojítko.
Bolestné pojítko se stejným příjmením.

Lži a nevěra ale mají tendenci vyplouvat na povrch a charismatického pana Wrighta – ať už jeho skutečné křestní jméno zní jakkoliv – se pravda chystá dostihnout už velmi brzy.

 

 

Hned na začátku musím říct, že kniha byla úplně jiná, než jsem čekala. Na jednu stranu jsem možná trochu zklamaná. Na druhou se mi příběh dobře četl a osudy postav na stránkách bylo zajímavé sledovat.

Jedno zásadní odhalení mi bylo hned na začátku upřeno. Věděla jsem, že Jack alias Jonathan alias Trip je pořád ten jeden samý chlap. Žádná náhlá bomba, kdy mi toto při čtení dojde, mě tedy čekat neměla. Takže jsem byla dost zvědavá, o čem celá kniha vlastně bude. Jak jsem se už zmínila, doufala jsem, že svůdcovo tajemství brzo praskne a příběh bude o tom, jak mu půjdou ženské po krku (třeba jako to bylo v knize Klub odložených žen). Nebo sobě – to bývá častější, že ženy začnou o muže mezi sebou soupeřit a škodit si navzájem. No nakonec děj takový nebyl. Paní autorka si za své hrdinky zvolila ženy, které měly úroveň. Žádné akční a dramatické čtení nelze od knihy očekávat. Příběh je spíš psychologickou sondou do života klamaných žen. 

Kapitoly jsou nadepsány vždy jménem jednotlivé ženy. Přesně je tak možné zjistit, kde se ten milý pán zrovna chystá na chvíli vyhodit kotvu. Poznávala jsem tak osobnost i život každé z nich a jejich očima také osobnost muže, který je klamal. Ony přitom nebyly žádné hlupačky nebo naivní husičky. Naopak se jednalo o inteligentní a zajímavé ženy a snad právě proto jsem u knihy bez problémů vydržela, protože jinak se v ní nedělo nic tak převratného, o čem bych chtěla číst.

Ženy byly dost rozdílné a přece v několika věcech stejné. Páně Wrightovým typem byly očividně ženy, které vědí, co v životě chtějí, a mají schopnosti k tomu to dokázat. Stačí je jen postrčit správným směrem. Pak už budou dost cílevědomé a odhodlané. Pochopitelně to jejich princ nedělal jen tak nezištně. Nakonec se ukázalo, že jeho výběr dam přinášel dost podstatné výhody i jemu. Také všechny tři spojovala touha po úspěšném vztahu a dobrém partnerovi. O to měl ze začátku ten lump snadnější pozici, protože nějak vytušil, že milovaného a milujícího partnera chtějí i úspěšné ženy.

Strašně mě zajímalo, kdy a jak na to holky přijdou a na tu pomstu jsem se těšila. A ono to nepřicházelo. Číhala jsem na nějaké dramátko každou kapitolu a pokaždé mě překvapilo, že autorka volila jinou cestu, jak svůj příběh vést. Místo divoké a akční kruté odplaty se zaměřila opravdu hlavně na životy oněch tří žen. Na jejich prožívání vztahu s Jackem/Jonathanem/Tripem. Na jejich sny, touhy, kariéry – prostě na obyčejný život. Poznala jsem jejich naději, když potkaly zajímavého muže a začaly s ním budovat vztah a sledovala jsem, jak dokonalá pohádka postupně dostává trhliny.

Jak si s tím on poradil, bylo pro mě úplně neuvěřitelné a přitom to působilo naprosto snadně a uvěřitelně. Vážně nevím, jak bych stíhala táhnout tři plnohodnotné vztahy zároveň a on to dával levou zadní. Bylo zjevné, že mu to vyhovuje. Bavilo ho to, užíval si to. Měl šikovnou výmluvu na to, proč byl každou chvíli jinde a ne s tou konkrétní ženou. Ať už byl investorem nebo vizionářem v medicínských technologiích, vždy jeho práce obnášela hodně cestování. A protože byl mistr na lži, pokaždé se mu dařilo to všechno nějak kočírovat a ze všeho se vykecat. Upřímně musím říct, že mě jeho zobrazení v příběhu naprosto uhranulo. S jakým klidem a elegancí paralelní vztahy vedl, jak pohotově se dokázal vykroutit ze situací, kdy jsem si myslela, že už to praskne. Zaručuji vám, že vás bude škodolibě těšit okamžik, kdy to s jeho lžemi začne jít z kopce, a vy budete vědět, že tu rozjetou kouli už nezastaví.

Ten chlap měl dost ohromující charisma. Byl tak dokonalý, ohleduplný, pozorný… Ve všech třech případech byl vlastně dobrý manžel/patrner. Až teda na ten drobný fakt, že byl notorický podvodník a lhář. Neštítil se prakticky ničeho, pokud se mu to hodilo. Dokázal využít téměř všeho ve svůj prospěch. Asi měl všechny tři ženy svým způsobem rád, ale šlo tomu těžko věřit, když jsem postupně sledovala očima všech tří žen jeho vztahy a námluvy. A ten konec! Budete přemýšlet, jak moc hroší kůži ten psychopat má, jestli má vůbec nějaké svědomí a soucit.

Wright byl pro mě jednoznačně nejzajímavější postavou v knize. Tři dámy mě ale také nezklamaly. Moc oceňuji fakt, že si autorka nevybrala za hrdinky hloupé, naivní a ufňukané holky, které se sebou nechají vláčet a udělat ze sebe bezmocné oběti. Řekla bych, že každá čtenářka si mezi nimi dokáže najít tu, jejíž život nejlépe pochopí a která jí bude blízká. I když děj byl spíše poklidný a zásadní zvraty přišly až na konci, postavy měly perfektní schopnost utáhnout všechno sami jen díky tomu, jak pečlivě byly propracované.

 

Pokud čekáte podobné drama, jako já na začátku, tak nečekejte. Kniha je prostě jiná. Neříkám, abyste se jí vyhnuli, ale počítejte s tím, že boje prostě nebudou. K jejímu čtení potřebujete chuť užít si zajímavý vhled do života zkušeného podvodníka a chuť sledovat běžné, i když dost neobyčejné životy zajímavých a silných žen, které byly slabé jen v jediné věci – potřebovali být milované stejně, jako každá žena.

 

Za knihu moc děkuji Nakladatelskému domu Grada. 

Knihu i ukázku z ní najdete zde.





O knize:

Autor: Linda Keir

Překlad: Diana Rykrová

Vydal: Nakladatelský dům Grada (Metafora)

Rok vydání: 2021

Počet stran: 432

 


2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Kniha mě zaujala na první pohled obálkou i anotací, nakonec jsem si ale místo ní vybrala jinou... Upřímně jsem za to docela ráda, protože jsem očekávala něco hodně podobného jako ty. :)

Nikolaoss řekl(a)...

To je stejně zvláštní, jak všichni čekají na rozběsněné a mstivé ženské :D ale důvod je jasný: bývá to zábava. Díky za komentář a přečtení.