8. 10. 2023

Čtvrtletka III. 2023

 

Moje nejméně oblíbené čtvrtletí je za námi. Velmi nepopulárně musím prohlásit, že: „Zaplaťpánbůh!“ Jediné, co je na něm skvělého, že končí zářím :) takže aspoň něco. Letos mi také bylo úplně náhodou dopřáno užít si opět dvouměsíčních (či spíše tříměsíčních) letních prázdnin. Co jsem stihla za tu dobu, ptáte se? No tak hlavně si odpočinout :D a to se také počítá.


 



červenec


tak tu máme zase nálož veder, že by fremen červa nevyhnal. Na druhou stranu mohlo být hůř, pamatuju roky, kdy vedra začala už v květnu. V červenci se to dá aspoň pochopit: léto = vedro. Já mám naštěstí prázdniny, takže se v hromadné mačkat nemusím. Škoda, že člověk nepotí tuk. To by bylo!

Držím se svého předsevzetí každý měsíc objevit alespoň jednu starou knihu nebo sérii, která ale rozhodně nepatří do starého železa… ehm… papíru. Tento měsíc nově objevená, leč na knižním trhu už dost stará, série o upírech Bratrstvo černé dýky je sice roztomile podivná, ale rozhodně dost čtivá na to, abych slupla všech 150 dílů, nebo kolik to vlastně má :D Žádná vysoká literatura, ale neskutečně mě to baví. Sice se postupem projevuje dost otravná šablona, ale nejspíš mi to nezabrání ve čtení, dokud mě to nepřehltí.

Makám dále na úpravách Gambitu a jde to. Začínám nicméně tušit, že jednou s tím musím seknout. Jinak budu upravovat furt a furt a furt… Problém je, že každá úprava nebo škrtnutí text dost vylepšuje. Ještě se v tom povrtám. Jistý kurz tvůrčího psaní mi do hlavy nasadil myšlenku, že se v tom furt rýpu, protože nejsem schopná se příběhu vzdát a nechat ho jít. Něco na tom bude :D

Kniha měsíce: Knihomolové

 

Přečetla jsem:

Solitaire, Dámský gambit, Dům knih* (R), Zlatá, Knihomolové *(R), Jak se zbavit hraběte v deseti týdnech

e-knihy: Série Bratrstvo černé dýky: Milenec z temnot, Milenec z věčnosti, Probuzený milenec, Nalezený milenec, Nespoutaný milenec, Vyvolený milenec

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Podivuhodný život Augusta Marche – zaujalo anotací a ukázkou. Buď to budu milovat nebo s tím bojovat :) uvidíme.

Knihomolové – novinka mojí oblíbené autorky letních oddechovek.

 

Za knihy moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Nástroje smrti – první tři díly – jedna z mých oblíbených starších sérií, která mi ještě v knihovně chyběla.

Reset, Rebel – dva díly starší série, která mě zaujala. A na bazu skoro zadarmo.

Annihilation – jednak procvičím anglinu a dvak si užiju mého miláčka ze hry (SWTOR) Therona Shana (raději se neptejte :) ).

Sever a jih – mám ráda tohle období a tuto jsem ještě nečetla.

Pravá bluesová kočka – láká mě už hodně dlouho a konečně jsem se dočkala doby, kdy je za kilčo.

Noc pro chrliče – začínající český autor a zajímavé téma. Dva důvody k nákupu.

Kráva a kretén – no nekupte to s takovým názvem a anotací :D

Stín – doplnění série v letní akci.

 

Celkem 11  přečtených knih, 4.704 stránek a koupeno 11 nováčků.


 



srpen


zkusila jsem si předělat svou domácí kancelářičku. Změna se zdá být pozitivní, rozhodně se mi lépe sedí, lépe píše a celkově to působí jinak – nově, svěže, povzbudivě. Mám tu najednou jaksi víc místa. Snad to vydrží. Blíží se podzim a více místa znamená více prostoru na svíčky a keramické dýně :D Tvůrčím aktivitám také dost pomohlo výrazné ochlazení a deštivé počasí. Miluju deštivé počasí. Kdybych byla čarodějnice, tak zařídím, aby lilo nejméně třikrát týdně. Asi bych s takovou brzo skončila na hranici :)

Za co skončím na hranici určitě, je neustálé rozšiřování mé sbírky bezokých trpaslíků. Tentokrát jsem koupila dva podzimní. Muž to ještě neví…  Zjistí to v září :)

Čtení se dařilo – objevila jsem jednu novou super knihu s netradiční romantikou a jednu taky super starší sérii. Celkově tento měsíc mají lepší skóre starší knihy.

Kniha měsíce: Představa o tobě

 

Přečetla jsem:

Představa o tobě* (R), Ztracené hvězdy, Temný anděl, Purpurová stuha, Podivuhodný život Augusta Marche *(R), Cizinka, Spisovatel *(R), Reset*, Rebel,

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Rty s příchutí vína – netušila jsem, že autor píše i romantiku. Takže musím zkusit.

Léto porušených pravidel – letní romantiky není nikdy dost.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Představa o tobě – neskutečně mě chytlo téma knihy a protože už mám dočteno, vím, že to byla skvělá volba.

Moc děkuji nakladatelství Jota!

 

Spisovatel – první erotický román od nakladatelství Epocha a navíc od české autorky. To jsem si nemohla nechat ujít.

Moc děkuji nakladatelství Epocha!

 

Nákupy:

Bojovnice slunce – doplnění série za cenu do stovky.

Krvavá magie, Temný amulet – opět akční doplnění série. Knihy sice spíš průměrné, ale oddechové.

Jak si najít zámožného manžela snadno a rychle – za dobrou cenu, mohlo by to být odlehčené letní čtení.

Dvůr vysoko v horách – čarodějnice. To zní dobře :) Poslední dobou mi nakladatelství Laser dost pustoší účet a podle edičáku toho nehodlá nechat.

Temná harmonie – první díl pecka, druhý tak napůl… uvidíme, co tento třetí.

Síla – doplnění série ulovené na bazáči.

Hořká setba – zkusím, zní to zajímavě.

Čarodějka: Šepot kouzel – my povrchňáci se chytáme na obálky :) a příběh je taky lákavý.

Pokrevní cejch – jsem zvědavá, kam se posune příběh po skvělém prvním dílu.

  

Celkem 9 přečtených knih, 3.151 stránek a koupeno 10 nových knih.

 




září


konečně! KONEČNĚ! Moje oblíbené „ber“ měsíce, jak je v angličtině zovou, jsou zase tady. Až do konce roku je tu můj ráj na zemi, co se ročních období týká. Kdo by nemiloval Babí léto s jeho naprosto kouzelnou neopakovatelnou a jedinečnou atmosférou konce léta a začátku podzimu. Na období od září do prosince miluju fakt úplně všechno. Včetně počasí, na které všichni nadávají. Je to moje nejvíc psací část roku. Je to moje nejvíc všechno část roku :D Pochopili jsme? Jedu prostě na jediné vlně nadšení až do půlnočního ohňostroje :D

Letos mi počasí připravilo překvápko v podobě docela letních teplot. Je mi jasná jedna věc: Musím se polepšit. Letošní vedra mě definitivně přesvědčila, že v pekle to prostě nedám.

V rámci tohoto polepšování jsem začala opět výrazně makat na článcích na bloG. Hodně tomu pomohla také situace, kdy se mi namnožily skvělé knihy ve spolupráci. Čtení šlo samo a tak muselo i psaní, abych nezapomněla, co chci ke knize říct.

Gambitu jsem se věnovala sice méně, ale o to intenzivněji. Několik kapitol je úplně přepsaných a zvolna spěju k závěru úprav první části. V záloze mám dva první čtenáře. Muže a ženu. Za mě dostatečně reprezentativní vzorek :)

Začíná také podzimní knižní sezóna a s ní se vrací můj oblíbený knižní sport. Předprodeje! Miluju!

Kniha měsíce: Léto porušených pravidel

Tentokrát byla volba těžká. Létu šlapala na paty Noc pro chrliče.

 

Přečetla jsem:

Pokrevní cejch, Rty s příchutí vína *(R), Noc pro chrliče, Osudové pouto *(R), Léto porušených pravidel *(R), Kráva a kretén, Mirzova vize (R), Vlkochodci (R), Nezkrotná říše

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Vlkochodci – krásně kreslený komiks. Byla jsem nalákána a dobře se stalo.

Osudové pouto – druhý díl vlkodlačí ero-romance.


Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Mirzova vize – dinoše já můžu a pana Pecinovského taky, jsem zvědavá!

Věda jako svíčka v temnotě – kniha zajímavá svým tématem.


Moc děkuji nakladatelství Epocha!

 

Nákupy:

Brána pekel – přichází vlna druhých dílů, tento je jeden z nich.

Pád všech neřádů – další druhý díl a zase skvělý příběh.

Vamps: Čerstvá krev – upíří novinka. Konečně se vrací upíří vlna do módy.

Nocař, Odstíny života, Nová planeta – starší kousky z bazíku.

Bohové jadeitu a stínu – naprosto pecka úlovek z Levných knih!

Město dívek, Milenka prince z Walesu – opět LK. Obě zaujaly tématem.

Nezkrotná říše – a další druhý díl. Opět je to jeden z těch temnějších příběhů.


Podporuji vydání:

Po stopách magie – objev z pointy, takováto urban fantasy by mi mohla sednout

 

Celkem 9 přečtených knih, stránek a koupeno 10 nováčků.


 



čtvrtletí celkem?

 

Celkem 29 knih a 10.791 stran. Koupila jsem „jen“ 31 knih.

 

Pořád říkám, že je škoda, že mě za čtení neplatí. Mít korunu za stránku, budu mít každého čtvrt roku příjemné prémie :). Nebo aspoň v patřičné hodnotě kupony na knihy, prosím. Každopádně se můžu pochválit, že když už jsem nakupovala, bylo to často v akcích nebo bazarech a tak jsem vlastně „ušetřila“. Nebo jsem lovila pokračování sérií a to je jasné, že chci mít v knihovně komplet.

Seznam všech článků o knihách je již tradičně k nalezení zde, případně i s obrázky v albech na FCB. Ano, jsem tak stará a nepružná, že jsem si instáč ještě pořád nedokázala oblíbit a do budoucna to ani nemám v plánu.

Knihy ve spolupráci, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada, nakladatelství Jota a nakladatelství Epocha najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!

 

závěrem


Chtěla bych poděkovat všem výše zmíněným nakladatelům za spolupráci. Těchto spoluprací si patřičně vážím a doufám, že i oni jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánry, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem. Pokaždé to sice nevyjde a kniha mi nesedne, nakladatelé to ale berou sportovně a negativní recenze nevyčtou ani slovem. Za takový přístup jsem vděčná. Dělá na mě dojem, že si stojí za svými tituly a nějaký ten ne úplně nadšený názor je nerozhází.

Děkuji autorům za jejich nápady a skvělé příběhy, které mám díky tomu možnost číst.

A děkuji podzimu, že je konečně tady :)

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům. Těší mě, že je vás tolik a pořád čtete můj bloG, i když blogům mělo prý už dávno odzvonit.


Tento bloG se zatím chcípnout nechystá, takže se uvidíme v dalším čtvrtletí. Vy, kteří milujete tohle období jako já, užívejte si to! Bude to krátké.

 


Žádné komentáře: