7. 3. 2022

Bridgertonovi: Čekanka






 


Na Čekanku jsem se těšila (načekala :)) hodně moc. Bylo to hlavně proto, že už jsem si dávno oblíbila Penelope a těšila jsem se na její příběh s Colinem Bridgertonem, který je taky velmi sympatický. Zrovna tento pár sliboval pěkně pozvolnou romantiku ideálně bez nějakých extrémních vášní. A taky jsem se těšila, že si konečně spravím chuť po některých předchozích dílech. Sice se mi četly dobře, ale něco mně nesednuvšího jsem na nich přeci jen našla.

 

Anotace:

 

Rok 1824.
Penelope Featheringtonová odjakživa tajně zbožňovala bratra své nejlepší přítelkyně. Myslela, že o něm ví všechno, jenomže pak objevila jeho velké tajemství… Colina Bridgertona už unavovalo, že ho lidé považují pouze za okouzlujícího hejska. A nejvíc mu vadilo, že všichni hltali klepy z pera lady Whistledownové, která se o něm snad v každém ze svých sloupků zmiňovala už v prvním odstavci. Po návratu z ciziny však zjistil, že se mnohé změnilo - především jeho stará dobrá kamarádka Penelope. Co může tajit floutek a co dívka, kterou už každý považuje za starou pannu? A mohou mít vůbec něco společného?

 

 

O této sérii je mi už dopředu jasná jedna zásadní věc. Každému páru připraví autorka trochu jiný start do společného života. Což je dobře. Kdyby bylo všechno úplně stejné, byla by to dost nuda. Měli jsme tu nerovné postavení páru, měli jsme nechtěný sňatek, také sňatek z rozumu, byla vzájemná antipatie. Všechny tyto starty jsou zajímavé a vzbuzují u mě těšení na to, jak se s nimi autorka vypořádá. Dvakrát mě nadchla, dvakrát moc nepotěšila a teď konečně dokázala převážit misku vah ve svůj prospěch. Úžasnému páru mých oblíbených hrdinů dala skvělý příběh zrodu vzájemné lásky. Máme tu přehlíženou ženu a oblíbeného muže. Klasika, já vím, ale toto se asi neokouká.

Ona – Penelope – je společností přehlížená dívka, vlastně už stará panna. Ti, kteří ji dobře znají, ji mají rádi pro její milou povahu a příjemnou společnost, ovšem takových je málo. Ostatní vidí  - pokud se tedy uráčí podívat – jen nechtěnou, nezajímavou ženu, která už se ani nesnaží postávat na okrajích tanečních parketů v naději, že ji někdo požádá o tanec. Penelope ale není ošklivé káčátko ani vzhledem ani povahou. Není sice oslnivá kráska, ale je mimořádně rozumná žena, která si na základě životních zkušeností vypěstovala sympatický nadhled a trochu kousavý smysl pro humor.

On – Colin – je společností považován za okouzlujícího muže. Je všemi oblíbený nejen pro své rodinné jméno, ale hlavně pro veselou povahu. Rád cestuje, takže v Londýně moc nebývá, ale když už tu je, ve společnosti má významné místo. A tejně tak i ve společenských novinách lady Whistledownové.

Hlavní hrdinové jsou staří přátelé. Colin mezi nimi neviděl nikdy nic jiného, Penelope ho miluje už od prvního setkání před dvanácti lety. A osud se konečně uráčil si její lásky všimnout a dát jí, co si zaslouží.

 

S Čekankou se konečně vrátila série Bridgertonových tam, kde se mi líbí ji mít. Příběh má zase tu příjemnou svěžest a lehkost. Hlavní pár je velmi sympatický a pochybuju, že se najde jediný čtenář, který jim nebude držet palce. Celá zápletka je navíc velmi pěkně uvěřitelná a zrození vztahu mezi těmi dvěma nelze než s radostí sledovat. Paní autorka navíc tento díl ozvláštnila situací takřka detektivní – znuděná londýnská společnost se rozhodně konečně odhalit lady Whistledownovou a nevyprovokuje je k činu nikdo jiný než úžasná lady Danburyová. A že ono slavnostní odhalení pěkně zamává s jednotlivými aktéry příběhu a vztahy mezi nimi, s tím se dá už dopředu počítat. Zatím co společnost zuřivě pátrá, Colin a Penelope se pomalu sbližují a jejich vztah se posouvá od přátelství dál.

Pro ty, co viděli seriál, nebude odhalení hlavní  londýnské šiřitelky společenských drbů nijak překvapující a možná jim to trochu pokazí onu záhadu, ale už si ji zažili jednou v seriálu :) snad proto na knihu nezanevřou.

Tentokrát se autorka nevěnovala tolik zběsilým matkám na lovu ženicha. Pár byl daný, takže šlo především o ně a Penelope nebyla ani náhodou hvězdou společnosti a středem pozornosti. Spíš šlo o to, jak dívka, o níž nikdo nestojí, prožívá své dny ve společnosti, kde provdat se je jediný cíl ženy. Penelope má naštěstí dost šťastnou povahu. V tomto směru není nijak ctižádostivá a žije v přesvědčení, že muže, kterého by chtěla, stejně nemůže mít. Už jen proto je snadné mít pro ni pochopení, protože kdo z nás si někdy nepřipadal přehlížený, ošklivý a nemilovaný. Nebo kdo se nešťastně nezamiloval? Penelopin a Colinův příběh má v sobě přesně tu správnou míru něhy, touhy a vášně, kterou v podobných knihách chcete. A navíc bez nějakých výrazných lechtivých scén, kterých je v poslední době všude tolik, že už mě přestávají bavit a spíš nudí nebo hůř – pokud nejsou úplně dobře napsané, pokazí celou knihu. Jsou i díla, kde to je žádoucí a očekává se to, ale zrovna v romantických příbězích tohoto moc škodí. Paní Quinnová naštěstí zná míru, takže v tomto směru můžete číst bez obav.

 

Paní autorka tentokrát dala dohromady úžasný pár, který se už tak dlouho zná a přes to si nikdy nestačili všimnout, jak dokonale by k sobě seděli. Ona, protože neměla dost sebevědomí a tak jen snila o milovaném muži a on, protože si prostě nestačil uvědomit, že ona je víc než kamarádka. To je pro mě parádní zápletka na romantickou knihu. Pokud máte tohle rádi, užijete si čtení víc než u jiných dílů. Lehkost textu, vtip a příjemná čtivost už je u této série samozřejmostí. Ani tady vám nebudou tyto důležité věci chybět.

 

Knihy ze série už na bloGu:

Vévoda a já

Vikomt, který mě miloval

Nevhodný návrh

 

O knize:

Autor: Julia Quinnová

Série: Bridgertonovi (4. díl)

Překlad: Zdeňka Zvěřinová

Vydal: Ikar

Rok vydání: 2021

Počet stran: 336

 


 

 


2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Já jsem zatím Bridgertonovi nečetla, ale lákají mě. :) Navíc se mi moc líbí styl těchhle nových obálek.

Nikolaoss řekl(a)...

Obálky jsou fajn, knihy tak půl napůl.