7. 10. 2020

Čtvrtletka III. 2020

 


Ani v letním čtvrtletí nám covidí průšvih nepolevil, ale sezóna v práci přes to fičela zběsile. Na čtení proto nebylo zase tolik času a na psaní mnohdy chyběly síly. Na co si však rozhodně nežehrám je počasí a výběr knih. Obojí bylo v tomto čtvrtletí šité mně přímo na míru :) V srpnu navíc nastoupila atmosféra končícího léta a v září se přidal krásný začátek podzimu. Konečně taky začaly vycházet skvělé novinky, na které jsem se těšila a já se mohla vrátit k úžasnému zvyku číst novou knihu hned, jak ji dotáhnu domů.

Ještě si dovolím malé ohlédnutí za létem, než si půjdu užívat barevné listí, svíčky, chlupaté deky a samozřejmě skvělé čtení :)




Červenec


Červenec psací

Jak šikovně opsat jednu velkou nulu a nechuť, aby to vypadalo nějak přijatelně? Na kupu blbých výmluv nemám chuť plýtvat místem. Jediná relevantní je plná sezóna v práci, kdy po příchodu domů jen tupě čumím na dokumenty a v duchu si sumíruju další kapitoly. Aspoň něco. Srpnu zdar!

Červenec  čtecí

Čtení jde, oproti psaní, pořád dobře. Asi si neumím představit situaci, kdy by nešlo :D Dokonce se podařilo přijít na řadu i nováčkům letošního měsíce. Přečetla jsem je prakticky okamžitě po nákupu. Dřív to bývalo normální, teď je to docela svátek :). Způsobilo to dost radikální omezení recenzních výtisků, takže mám mnohem víc času na své knihy.

 

Papírové: Prokletá věž, Čtyři strany mince* (R), Finch*, Furyborn, Kluk odvedle, Královna ničeho, Kázání ohně, Nimbus

E-knihy:  Město duší *(R), Dětské zoubky,

 

Nováčci v knihovně

Hrozba – ukořistěno v akci, vypadá to lákavě a pro momentální radost ideální.

Královna ničeho – třetí díl série od mé oblíbené autorky.

Kluk odvedle – takové moderní lanczovky.

Kolejmoří – velmi lákavé téma a prostředí.

Zpráva z Hádu – tak dlouho mi ji doporučovali, až jsem ji sehnala v Levných knihách :D


Celkem 10 přečtených knih,  3.678 stránek a koupeno 5 nováčků.




Srpen


Srpen psací

Celkem se dařilo, i když šlo převážně o revize, doplnění, opravy a škrty v Dámě. Aspoň něco a konečně se trochu rozhoupávám. Pořídila jsem taky nový psací koutek, protože se prostě potřebuju urvat od kompu, na kterém pořád čumím na ty neodolatelné dokumenty. Věřím si, co se dalšího pokroku týká. Podzim a zima jsou moje psací období :)

Srpen čtecí

Srpnové čtení bylo úspěšné – jako ostatně vždycky :) když přijdou na řadu dobré knihy, ani to jinak být nemůže. Konečně jsem se dočkala některých novinek, na něž jsem byla natěšená. Myslela jsem, že mě vrcholící sezóna v práci trochu přibrzdí, ale ne. Všechny knihy byly přečtené prakticky na zátah, což je jedině jejich dobrá vizitka :)

Papírové: Seznam mrtvých*, Jejich moře, Panenka z kostí, Statečné a zlomené srdce, Spolujsme dokonalá holka *(R), Zřícenina na krku a jiné katastrofy *(R),

E-knihy: Kudyke hvězdám* (R), Holubice a had, Před bouří *(R),

 

Nováčci v knihovně

Sedm rozchodů Amy a Craiga, Poslední číslo – nekup to v takových slevách :)

Statečné a zlomené srdce – dlouho očekávaná novinka.

Mluv – zaujalo téma a jsem zvědavá na zpracování.

Kráska a geek – prostě ta romantika. Asi už z toho nevyrostu :)

 

Celkem 9 přečtených knih,  3.299 stránek a koupeno 5 nováčků.




Září


Září psací

Zatím se držím Dámy a připravuju pokračování Zatracených na NaNo. Blbé je, že nejsem vysloveně plánovací typ a tak mi to moc nejde, nejraděj bych to psala rovnou, ale co pak zůstane na listopad :D Jak přibývá tmy venku a uklidnila se situace v práci po padla sezóny, začínám mít větší chuť do psaní a nimrám se v tom v podstatě každý den. Svíčková psací sezóna je v plném proudu :)

Září čtecí

V září došlo na dvě novinky a hromadu knih, které mi už delší dobu leží doma. Našly se mezi nimi skvělé knihy, ale i ty průměrné. Naštěstí mě žádná nezklamala, jen dvěma se nepodařilo úplně naplnit moje očekávání. Kupodivu nedošlo na žádnou e-knihu. Zvláštní, to se nestalo už hodně dlouho.

 

Papírové: Návod navraždu pro hodné holky *(R), Dračí město, Deset tisíc nebí nad tebou, P.s. Líbíš se mi, Bestie je zvíře, Futurum*, Šest vran, Prohnilé město

E-knihy: uf, žádná!?

 

Nováčci v knihovně

Noci běsů – prvotina autorky mě dostala, druhotina byla jasná volba.

Láska je jen pro blázny jako jsem já  - tip z YT, vypadá to jako něco, co by se mi mohlo líbit.

Jak se spřátelit s temnotou, Teslův odkaz, Rytíři vypůjčené temnoty, Inspekce, Stínozem  – lákavé skoronovinky za parádní cenu z Dobroblešáku.

Futurum – úplná novinka, která zaujala prostředím Prahy.

 

Celkem 8 přečtených knih, 2.976 stránek a koupeno 8 nováčků.




čtvrtletí celkem


 Celkem 27 knih a 9.953 stran. Koupila jsem „jen“ 18 knih.


Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Výtisky ke zhodnocení, které mi poslali z Palmknih a Nakladatelského domu Grada najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!


závěrem


Chtěla bych poděkovat Palmknihám za možnost s nimi dlouhodobě spolupracovat a za recenzní kousky do mojí čtečky, které mi posílají. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i oni jsou spokojeni. Moje díky si zaslouží také Nakladatelský dům Grada za důvěru a skvělou spolupráci.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.

 

2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Tahle čtvrtletní shrnutí jsou dobrý nápad. Člověk má potom mnohem větší přehled. :)

Nikolaoss řekl(a)...

Přesně :) je docela zajímavé se někdy vrátit k těm starým a podívat se, co člověk kdy četl.