31. 12. 2022

Čtvrtletka IV. 2022

 


Moje nejoblíbenější čtvrtletí začalo skvěle. Celkově jsem se snažila si ho co nejvíc užít. Nedopadlo to sice úplně podle mých představ, ale i tak bylo fajn. Kdybych si ho mohla zopáknout, asi by vypadalo jinak, ale takovou možnost nemám. Můžu teda aspoň zavzpomínat a nové čtvrtletí začít o dost líp.




říjen


v říjnu jsem konečně dokončila první čtení Gambitu a kydání bordelu, případně doplňování chybějících věcí. Obrysy druhého dílu už nějak podezřele vylejzají z hlavy, takže mi asi nic jiného nezbude, než se do něj pustit :D Rozhodně jsem víc při chuti psát něco nového, než přepisovat celou Dámu, která se nicméně komplet přepsat musí. Nic! Přečtu Gambit ještě jednou v této finální podobě a přesunu ho k prvním čtenářům. Pak se uvidí.

Zase jsem úspěšně rozjela svůj oblíbený sport – předobjednávky. Aktuálně jich mám v běhu šest, ale něco z toho už mají zamluvené Ježíškové, takže si to užiju až v příštím roce.

Největší knižní odvahu jsem tento měsíc projevila při druhém čtení Půlnočního slunce. Není to lepší -  ten překlad, překlepy a podivná redakční práce, mi vadí pořád. Už to nicméně není tak čerstvý vztek a zklamání, jako když jsem to držela v ruce poprvé. Celkově bych řekla, že si to čtení teď užívám víc a víc vnímám ty zajímavé věci na tom, když už mám zklamání za sebou.

Obecně mě díky skvělému filmovému zpracování Školy dobra a zla a novému seriálu Vampýrská akademie chytla chuť přečíst si tyhle knihy znova. Z obou zpracování mám poměrně dost radost, i když ve VA (a částečně i ŠDZ) si tak trochu zamotali věci po svém a samozřejmě poplatně dnešní módě. Tady to naštěstí nijak zvlášť neuškodilo. Obsazení rolí je rozhodně vydařené v obou případech. A celou sérii VA jsem taky tenhle měsíc stačila slupnout.

Jo, a taky mám na Vánoce nového bezokého trpaslíka. Či spíš tak nějak čtyři. Hups! Ale když je miluješ, není co řešit. V prosinci jim udělám skupinovou fotku :D

 

Přečetla jsem:

Mýtonoši, Jako sama smrt, Včerejší noci *(R), Pravidla pro holky, Půlnoční slunce*, Straky *(R), Nový měsíc,

e-knihy: Vampýrská akademie, Stínem políbená, Mrazivý polibek, Krvavý slib, Spoutáni magií, Poslední oběť

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Žena v ohni – tohle téma je fascinující, takže kniha mě nemohla minout.

Markýz hledá ženu – romantika ve stylu Bridgertonů. Pořád mě to ještě nepustilo.

Láska z Manhattanu – skvělá anotace, dokonalé prostředí.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Rod draků – za dobrou cenu na Trhu knih

Jako sama smrt – knihy Jakuba Hozy mi sedí a tato navíc žánrově odpovídá mému vkusu

Jenom nestvůra – nakonec zkusím, mohlo by to stát za to

Uteč, než doroste měsíc, Samotka: Útěk z výhně, Planoucí oblaka – tří radosti v černopáteční Dobrovského akci

Výhra:

Kukly 1 – Elvisovo kopí – výhra ze stránek Čteme české autory. Musím říct, že nejdřív mě na tom zaujal ten Elvis :D a hned pak anotace, takže jsem ráda, že se mi poštěstilo knihu vyhrát. Moc děkuji!

 

Celkem  přečtených 13 knih, 4.935 stránek a koupeno 7 nováčků.





 

listopad


po pár letech první listopad bez NaNo. Divný pocit. Musím se překvapivě dost držet, abych do toho nevlítla :D Jenomže musím si taky smutně přiznat, že s mým současným časovým nastavením je to naprosto nereálné. Alespoň se mi daří postupovat s Gambitem. Listopad měl patřit poslednímu čtení na vychytání much. No, nakonec nic. V práci vypukl takový blázinec, že to svět neviděl… Nestíhala jsem ani články o knihách a měsíc se mi smrskl v podstatě na „do práce a spát“. O víkendu už jsem si potřebovala hlavně odpočinout. A to jsem ještě netušila, jak to dopadne o černopátku. Budu si muset pro své NaNo vybrat jiný měsíc. Aspoň na dobu, co budu pracovat tam, kde teď.

Čtení se mi dařilo. Pořád to je nejlepší způsob, jak vypnout hlavu a myslet na něco jiného. Taky už nastalo období shánění dárků a krásného zachmuřeného podzimu. Škoda, že to nevydrží déle :) ale listopad je prostě jen jeden.

 

Přečetla jsem:

Markýz hledá ženu *(R), Žena v ohni *(R), Škola dobra a zla*, Škola dobra a zla 2: Svět bez princů*, Láska z Manhattanu *(R), Škola dobra a zla 3: Poslední navěky*, Ve jménu cti *(R), Poslední absolvent, Divoká říše, Štvaná zvěř* (R),

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Štvaná zvěř – v YA thrillerech od Grady jsem se poslední dobou podezřele usadila :)

Ve jménu cti – podle anotace to zní jako dobrá fantaska

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Dvůr temnoty – upíři, no… :D

Gallant – přiznávám, rozhodla obálka. A taky to, že s autorkou mám zatím jen dobré zkušenosti.

Vzpomínky na zítřek – poslední díl série, která mě dost chytla.

Poslední absolvent – první díl byl pecka. Čarodějnická škola jakou musíte zažít :)

Čepel azylu – druhý díl do série. Či spíš kniha ze známého světa.

Čepel entropie, Prokletá – černopátečnické úlovky

Sissi: Temný slib – seriál nebyl špatný, tak zkusím i novou knihu.

Zvrácená pouta – první díl mě bavil, takže se sérií pokračuju.

 

Svátek:

Divoká říše – mohlo by to být jiné, než obvykle YA fantasky jsou.

 

Celkem 10 přečtených knih, 3.616  stránek a koupeno 9 nových knih.





 

prosinec


letos někam zmizel. V práci nastalo tak hektické a naprosto vyčerpávající peklo, že jsem zvládla tak akorát číst a spát a bojovat s tím, abych se nezbláznila. Vánoční atmosféra mě minula úplně. O nějaké radosti nebo těšení nemohla být ani řeč. Volno na psaní žádné… Jsem ráda, že to mám z krku. V novém roce budu muset priority výrazně přehodnotit. Jinak se nepohnu z místa.

Úplné dokončení příběhu není tak příjemné, jak jsem čekala. Nejdřív je tu nutnost úprav, která by mě bavila, jen na ni najít dostatek času. Chtěla jsem to mít do konce roku, ale vzhledem k situaci v robotě jsem cíle nedosáhla ani přibližně. Přesouvám to tedy na leden. Pak přijde to těžší – budu se muset postavit realitě odeslání rukopisu prvním čtenářům a pak…  To je pro moje sebevědomí zkouška doslova smrtící. Obdivuju každého z naší písmácké skupiny, kdo neváhá.

Jinak je prosinec pryč a díky Bohu za to. Letos se nepovedl, příští rok si ho udělám lepší :)

 

Přečetla jsem:

Gallant, Sisi: Temný slib, Hrad ve Skotsku (R), Zvrácená pouta, Tsu´Tejův příběh, Zlatá Grai, Tanec papírových draků (R), Bezvětrné město, Vítejte v pekle (R),

 

Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Hrad ve Skotsku – Caplinová je už tradice. Umí v knihách vyvážit to, co mám ráda.

Dirigentka – nechala jsem se zlákat zajímavým příběhem.


Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Tanec papírových draků – zdá se to být příběh, který mi sedne.

Vítejte v pekle – pan Bureš je u mě už taky stálicí na čtenářském nebi.


Moc děkuji nakladatelství Epocha!

 

Nákupy:

 Bridgertonovi VIII: Před svatbou – předposlední díl série.

Tsu´Tejův příběh –Avatar můžu a tohle by mohlo doplnit informace z filmu.

Vlku zaslíbená – za kilčo ve společném čtení knižních závisláků :)

Andělský mág – za kilčo na Trhu knih.

 

Vánoční dárky:

Rapsodie, Kniha noci, Půlměsíční město 2, Ohnivcova dcera, Pomněnka: Co za světla není vidět, Železná vdova, Bezvětrné město 2, Odvážná a smrtící přísaha, Ranhojička 2

 

Celkem 9 přečtených knih,  3.520 stránek a koupeny 4 nové a 9 dárků pod stromkem.


 



čtvrtletí celkem?


 Celkem 32 knih a 12.071 stran. 

Koupila jsem „jen“ 20 knih a dostala 9 knih k Vánocům.


Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Výtisky ke zhodnocení, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada a nakladatelství Epocha najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!


závěrem


Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánr, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří zavítají na bloG omylem a chvíli zůstanou.

Přeji vám všem mnoho dobrého do nového roku a chuť a sílu jít si za svými sny.



Žádné komentáře: