1. 1. 2023

Novoroční rádobych 2023

 

protože na slovo předsevzetí má dávno každý těžkou alergii.


 


 

Je tu první den nového roku.

Starý byl tradičně zavržen za mohutného kraválu a nový je ve svém prvním ránu přivítaný mírumilovným tichem. A haldou bordelu, který zůstal po provozovatelích nočního dělostřeleckého představení.

Obvykle bývá zvykem zhodnotit starý rok a udělat si nějakou představu o tom, co by bylo fajn si v novém roce dopřát. Nastává boj za zlepšení sama sebe. Takový ten, který je tiše zapomenut nejpozději v únoru, protože nutit se příliš rychle do kompletní změny je poněkud nerozumné. Jako bychom za ty roky nevěděli, že to není reálné. Jako bychom se už neznali.

No, smůla, že já se znám. Takže na předsevzetí tradičně kašlu. Zůstává jen jediná otázka: Co skutečně chci a jak moc to chci?





Tím pádem je následující nezbytné:

Prvním a nejdůležitějším plánem je konečně si uspořádat priority a ne na týden nebo na měsíc, ale na celý rok. Obecně chci věnovat energii věcem, které mě naplňují. Dělat více toho, co mi prospívá než toho, co mi škodí. Abych zase na konci roku nedopadla jako letos a skončila jsem s lítostí nad tím, co jsem nedokončila, čemu jsem se nevěnovala a co mi chybí. A čeho naopak bylo zbytečně moc a nepřineslo to nic dobrého.

 

To by bylo zhruba tak všechno, ale abych nevypadala jako suchar nebo nedostatečně zaneprázdněně novými odhodláními, dám si ještě takové drobné, dílčí cílečky.

 

Uvolnit knihovnu od knih, co už nebudu číst podruhé. Každý měsíc vytřídit nejméně dvě. Bohužel jsem narazila na prostorové limity mého obydlí a hledat si větší jeskyni kvůli tomu fakt nebudu. Stejně není v lidských silách číst všechno, co by člověk chtěl. Aktuálně dávám knihy k adopci na Trh knih.

Číst méně. Ano, čtete dobře. Potřebuji ten čas věnovat jiným věcem. Ne jen útěkům do jiných realit (pokud tedy nepůjde o ty moje:) Tam jsou naopak útěky žádoucí). U tohoto bodu si úspěchem moc jistá nejsem. Trochu zvolnit tempo by mi mohlo pomoci čtení v angličtině, takže každý den před spaním si naordinuji alespoň jednu stránku.

Psát víc a pravidelně. Během ledna už konečně dodělat úpravy Gambitu, v únoru najít první čtenáře. Toto bude těžké, vzhledem k práci a nárokům, které si klade na můj čas a mou příčetnost. 

Pokud tyto dvě věci spolu kamarádit nebudou a práce mě bude příliš vysávat i nadále, bude muset přijít na řadu hledání takové, která mi umožní čas a chuť na můj největší koníček. Už nechci, aby můj další rok byl především o povinnostech, přesčasech a stresu.

 Vrátit se k józe. Ne hned od prvního dne. Bude stačit bohatě až od chvíle, kdy ze mě sleze momentálně přítomná nemoc.

 

Asi by mě napadlo i víc věcí, ale nemá smysl to hnát do krajnosti.  Úplně bude stačit tohle.


Přeju vám všem, ať vám vaše plány v novém roce vyjdou. 

Přeju vám zdraví a dobrou náladu. 

Přeju vám sílu splnit si své sny. 

Ať máte krásný a nezapomenutelný každý jeden z těch 365 dnů, které nás čekají v roce 2023.






Žádné komentáře: