6. 7. 2022

Čtvrtletka II. 2022

 

Jarně-letní čtvrtletí je za námi. Začalo příjemným jarem a končí pekelným vedrem. Každopádně bylo plné skvělých knížek, které si teď tak trochu připomenu a třeba i někoho inspiruji ke čtení. V létě o dovolených a prázdninách by konec konců mělo být na čtení více času :)




duben

spolu s dubnem už dorazily i dny, kdy je jarní a docela teplé počasí a světlo z rána i k večeru. To s sebou nese zajímavější čtenářské i písmácké možnosti.  Naučila jsem se chodit každý den do práce o trochu dřív a užít si snídani na nádherně svěže zeleném Špilberku. Je to parádní start do nového dne a už od rána naladí na příjemnou vlnu. Stihnu u toho něco počíst nebo občas i napsat pár poznámek. Za dřívější vstávání to rozhodně stojí.

Taky se zdá, že se na mě s jarem usmálo štěstí při hledání té správné práce. V dubnu jsem nastoupila na nové místo a jsem tam spokojená. Zatím si sice zvykám na novou pracovní dobu a učím se jinak si organizovat čas a spoustu nových věcí, takže na psaní moc prostoru a sil nezbývá, ale to se zlepší.

Co se týká vydávaných novinek, lepší se situace mílovými kroky. Začínají vycházet parádní knížky a na samé skvělé jsem měla štěstí i při čtení. Knihy sice podražily, ale aspoň mě to donutí trochu víc si vybírat a snad i méně hamtat :) Jako letošní novinku při nakupování i čtení jsem si řekla, že každý měsíc zkusím vybrat jeden z projektů na Pointě a podpořit jej k vydání. Tento měsíc padla volba na knihu Přání! Uvidíme, jak zabojuje a jestli skutečně vyjde.

Přečetla jsem:

Ranhojička, Železný vlk, Domek v Irsku* (R), Hra o dědictví, Gideon Devátá, Láska naslepo *(R), Kde zpívají raci, Rivalové


Nováčci v knihovně

Knihy ve spolupráci:

Domek v Irsku – další pohodovka od Caplinové, tentokrát Irsko. Neodolatelné!

Láska naslepo – pokračuji na romantické vlně. Navíc z New Yorku!


Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Generace: Tajemství sídla lovců – kniha vyšla jako samonáklad. Příběh mě zaujal, tak snad bude dobrá.

Psanci Scarlett & Browne – YA westernů pořád moc nemám, vlastně jen jeden. A tento je navíc dystopický a od zkušeného autora.

Po stopách Jacka Rozparovače – tady jsem dala na dobré ohlasy. A druhý díl bude o Drákulovi…

Pozlacené – zajímavé téma. Doufám, že to bude pecka a ne průšvih. Vidím to s šancí pade na pade.

Bezvětrné město – Host nikdy nezklame. Tato kniha anotací hodně láká.

Světla nad Prahou – příšery v Praze? Beru!

 

Podporuji vydání:

Přání! – knihu jsem objevila díky facebooku a podpořila ji na Pointě. Teď nezbývá, než držet palce, ať uspěje a přidá se k ostatním v mojí knihovně.

 

Výhra:

Skandar a zloděj jednorožců – ze soutěže na FCB nakladatelství Host. Moc děkuji! Těším se na zlé jednorožce.

 

Celkem 8  přečtených knih, 3.064 stránek a koupeno 6  nováčků.



 



květen

plán na květen zněl jasně! Do konce měsíce bude hotové první čtení Gambitu, zapracované změny a dopsané to, co jsem v prvním psaní nějak nechtě opomenula. Víte co se říká o tom, že „Chcete-li rozesmát Boha, řekněte mu o svých plánech.“? No tak přesně tak to pochopitelně dopadlo. Bůh nepochybně brečel smíchy.

Kupodivu jsem si hodně dlouho vydržela nekoupit žádnou knihu. To se ovšem zvrtlo v půlce května, kdy jsem koupila hned čtyři v jeden den. Jenže nekup to v akci  :) Ale zas mimo akce byly jen dvě. Takže úspěch :) Hlavně to bylo tím, že narozeniny na konci května nabízely hezkou příležitost na, řekněme, přerozdělení nákladů :D

Minulý měsíc jsem na Pointě podpořila knihu Přání! Bohužel se však peníze na ni vybrat nepodařily a kniha prozatím nebude. Snad bude mít Iluze tento měsíc větší štěstí.

Přečetla jsem:

Skandar a zloděj jednorožců, Psanci Scarlett & Browne, Světla nad Prahou, Na jedné vlně, Medovník s pepřem, Vikomt, který mě miloval*, Holka od koní *(R), Devátý spolek

 

Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Holka od koní – podobné příběhy jsem hltala jako malá holka :) jsem zvědavá, jak se tyhle příběhy za ehm… let změnily.


Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Medovník s pepřem – dloooouho očekávaná :)

Hladoví – zaujalo tématem

Plošina – akce na knihy od Laseru u Dobrovského potěšila, jedna položka z nákupního seznamu odškrtnuta

Psanci – druhý úlovek z akce a druhá položka ze seznamu

Měsíc v sedle – nějak mě ty koňácký příběhy zase chytly, za kilčo to za pokus stojí

Má chudinka Jane – první díl nebyl špatný a z antíku se nákup vyplatí

 

Narozeninové dárky:

Harrow Devátá – první díl byl super, nekromanti jsou dost neokoukaní

Čarodějnice dřívější a budoucí – ohlasy jsou vynikající, snad je to trefa. Čarodějnice můžu úplně stejně, jako upíry

Srdcem proti zdi – prostě Zapata

 

Podporuji vydání:

Iluze – scifíčko s romantickou linkou bude něco, co mi určitě sedne. Snad bude mít kniha v předprodeji větší štěstí, než ta minulá.


 

Celkem 8  přečtených knih,  2.720 stránek a koupeno 6 nových knih.


 




červen

gambitovský plán z května se přesouvá na červen a moje sebevědomí v tomto ohledu není kdovíjaké. Pevná vůle už se druhý měsíc soustředí spíš na pohyb a sport, čímž pádem se množství volného času nepěkně snížilo. Pracovní vytížení je taky docela unavující a protože dělám celý den „hlavou“ a za komplem, už mi ta hlava odpoledne moc nefunguje a zadku se nechce zase sedět. Bohužel také došlo na choroby, což psaní taky spíš nenahrává. Ke konci června udeřila zároveň s mou chorobou i pekelná vedra – moc příjemná kombinace mimochodem. Vážně vřele doporučuji! Proč nemůžu být nemocná v zimě, jako každý normální člověk?

Válení se v posteli nicméně prospělo čtení. Nemůžu říct, že by mně tento měsíc vyšla šťastná ruka na samé pecky. Bohužel se našlo i jedno zklamání. Vlastně dvě, ale u té druhé knihy byla očekávání spíš v mínusu, takže to takové překvapení nebylo.

Tento měsíc jsem podpořila vydání knihy Tajemství Heavenu: Země z popela a konečně to vyšlo! Kniha je v přípravě a já už se těším! Obálka knihy mě sice spíš nezaujala, ale snad při čtení přijdu na to, že se ke knize hodí. 

Přečetla jsem:

V šachu, Měsíc v sedle, Srdcem proti zdi, Rebelky z Oxfordu: Jak zkrotit svůdníka (R), Jsi tam? *(R), Země v troskách, Po stopách Jacka Rozparovače, Popel a duše

e-knihy: Město z kostí, Město z popela, Město ze skla, Strážkyně brány: Dědictví, Království těla a ohně


Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Alex, léto a já – první kniha od autorky se mi líbila, takže počítám, že i toto mi  sedne.

Jsi tam? – anotace slibuje zajímavý příběh a jsem zvědavá, jaký ve skutečnosti bude. Jestli spíš vážný nebo na humornou notu.

Rebelky z Oxfordu: Jak zkrotit svůdníka – bridgertonovsky laděná série, ale přeci jen o velký krok  lepší.

Vítězství větší než smrt – YA scifi jsem už dlouho nečetla.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Krutá milost – první díl byl super

Říše upíra – já a upíři, to prostě jde k sobě :)

Zlatá Grai – druhý díl se mi podařilo vyhrát, tak jsem rovnou pořídila u autorky první

Tma pod srdcem – musím zjistit, jak to bude dál :)

Popel a duše – andělé se prý vracejí do módy. A v Praze :)

 

Podporuji vydání:

Tajemství Heavenu: Země z popela – opět jsem vybírala na Pointě. Obálka se mi sice moc nelíbí, ale příběh i styl psaní vypadají zajímavě. A ještě do konce měsíce jsem se dozvěděla, že této knize to vyšlo a opravdu bude vydaná.


Výhra:

Dotek Viatáru – výhra na FCB Čteme české autory. Moc děkuji!

 

 

Celkem 13 přečtených knih, 5.261 stránek a koupeno 5  nováčků.


 



čtvrtletí celkem?


 Celkem 29 knih a 11.045 stran. Koupila jsem „jen“ 17 knih.


Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu. Nebo v albech na FCB tady.

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Výtisky ve spolupráci, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!


závěrem

Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánry, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.


Všem přeji krásné léto. Ať je takové jaké si představujete a přinese spoustu krásných věcí, na které budete rádi vzpomínat :)



 

 


Žádné komentáře: