2. 5. 2022

Láska naslepo

 



Od mé krátké návštěvy New Yorku má pro mě tohle město zvláštní kouzlo a tak musela tahle kniha získat místo v mojí knihovně. Romantický příběh z města měst. Kdo by nechtěl. K tomu navíc autorka využila oblíbenou zápletku vztahu „přes psaní“. A ještě, aby nechybělo už vůbec nic, přidala i příchuť jiskřivého šampaňského.

 

Anotace:

Gracie Cooperová je veselá, ochotná a snaží se vytěžit maximum z každé situace. Když její otec několik měsíců po zjištění diagnózy rakoviny plic zemře, odloží Grace stranou své umělecké ambice a plány a převezme jeho obchod se šampaňským na Manhattanu. Záhy ale zjistí, že výnosy z prodeje jsou čím dál nižší, a ještě k tomu se ji z prodejny pokouší vystrnadit velká korporace vedená pohledným, ale otravně arogantním Sebastianem Andrewsem.

Gracie nedokáže snést pomyšlení na to, že bude muset zahodit otcův sen, stejně jako předtím svůj. Připadá si zahnaná do kouta, přičemž ale nechce přátelům ani rodině přiznat, že uvažuje o zavření obchodu, a proto hledá útěchu jinde – na anonymní internetové seznamce, kde zvolna propadá kouzlu uživatele s přezdívkou Sir.
Přestože ale Gracie z každého online setkání se Sirem zaplavuje pocit blaženosti, nemá tušení, že ho již potkala ve skutečném životě… kde jeden druhého nemohou vystát!


 

Mít svůj vlastní obchod na Manhattanu vypadá jako splněný sen. V případě Gracie Cooperové bohužel pouze vypadá. Není to totiž její sen. Obchod se šampaňským zdědila spolu se svými sourozenci po rodičích. Jenže zatímco její bratr i sestra vyrazili za svými vlastními životy a sny, ona uvízla ve snu a životě svých rodičů. Kdysi chtěla být malířkou, ale to nějak vyšumělo v návalu povinností a zůstal pouze koníček. Své obrázky prodává v obchůdku jako doplňkové zboží. Obchůdek navíc už tak docela neprosperuje a jen tak tak se drží nad vodou. Gracie se ho snaží udržet, jednak to dluží rodičům, má zodpovědnost za své zaměstnance a navíc už s ním žije tak dlouho, že ani neví, jak žit bez něj.

Jejím velkým snem není jen malovat, ale i potkat svého pana „pravého“. Prince na bílém koni, muže, z něhož se jí rozklepou kolena a na první pohled pozná, že je její druhou polovinou. Možná už takového našla. Jen chybí ten pohled, protože její okouzlující Sir je pouze kontaktem na seznamce, s nímž si píše a skvěle si rozumějí. Zatím se však nesetkali osobně, tak si není jistá, jestli by jiskra přeskočila i ve fyzické rovině.

Ona pověstná jiskra přeskočí úplně s někým jiným. S mužem, který je nejen zadaný, ale ještě ke všemu je majitelem velké firmy, která se Gracie snaží přesvědčit, aby prodejnu uzavřela. Pan Sebastian Andrews je sice přitažlivý, až to bolí, jenže co z toho, když mu Gracie nemůže přijít na jméno.

 

Od knihy jsem očekávala příjemný oddechový příběh. Chtěla jsem, aby to hlavní dvojici pěkně sepnulo a jejich sbližování mělo hezký průběh. Doufala jsem, že se autorce podaří pěkně vystihnout atmosféru New Yorku a že se mi podaří se tam prostřednictvím příběhu aspoň trochu vrátit. Jsem opravdu příjemně překvapená v tom smyslu, že jsem dostala přesně to, co jsem chtěla.

Příběh je krásně něžný a pohodový, i když nevynechává ani nepříjemné životní okamžiky. Paní autorka ale nenechává svoje hrdiny utonout v zoufalství a problémy jsou takové ty běžné, které se v životě stanou, ale dají se řešit. Zároveň se mi líbilo, že autorka nenahrnula všechny ty nesnadnosti žití na hlavní hrdinku, ale dala opravdové životy i ostatním postavám. Své potíže tak řešila i její sestra, další zaměstnanci obchůdku a i přitažlivý pan Sebastián. Zároveň dostali všichni i svou porci šťastných okamžiků, které byly často společné, a udělali z nich příjemnou semknutou skupinu lidí, se kterou bylo na stránkách příjemné pobývat.

Hlavní hrdinka je energická a optimisticky naladěná dospělá žena, která ví, co chce, i když to zrovna nemůže mít. Přijme tedy to, co má a dělá všechno pro to, aby se jí dařilo v rámci možností dobře. Jediné, v čem jí to moc nejde, je láska. Stále hledá prince na bílém koni a zároveň stojí dostatečně nohama na zemi na to, aby mohla provozovat obchod zděděný po rodičích. Není to zrovna její sen, prostě na ni zbyl. Gracie byla veselá, přátelská povaha. Moc se mi líbil její přístup k obchůdku a její pokusy, jak se ho snažila udržet nad vodou. I tady se ukázala týmová práce a vzájemná náklonnost všech postav. Líbilo se mi, jak drželi při sobě a snažili se ze všech sil obchod udržet.

Do této kulisy skomírajícího rodinného obchůdku spojujícího partu fajn lidí se najednou přidá cizí element. Pan Andrews, majitel domu, kde má obchod sídlo, učiní Gracie docela dost výhodnou nabídku, aby ji přiměl zavřít. S domem má jiné plány a navíc ví, že na tom jeho nájemkyně není s čísly moc dobře. Gracie ví, že má pravdu a o to víc jí ten chlap leze na nervy. Autorce se hezky podařilo vystihnout rozpor v tom, že by si Gracie chtěla držet odstup a zároveň ji on opravdu hodně přitahuje. Nebylo těžké uhodnout, že přitažlivost je vzájemná a už vůbec bylo od začátku jasné, jak to dopadne. Vůbec to ale nebránilo v tom si jejich společné scény užít a buď se u nich docela bavit, nebo si užívat příjemné a pohodové chvilky. Autorka stvořila dvojici, která opravdu od začátku měla být spolu. Skvěle si seděli, přitahovali se, rozuměli si. Ani na chvilku jsem neměla pocit, že je k sobě sválně páruje. Hledali si cestu sice pozvolna ale úplně přirozeně.

Do toho jsem sledovala ještě Graciinu korespondenci na seznamce se sympatickým Sirem. Upřímně musím říci, že jsem ráda, že těchto messengerových konverzací nebylo moc, protože mě zase tolik neoslovily. Navíc jsem měla pocit, že Gracie Sira živého ani moc poznat nechce a vyhovuje jí vztah, jaký mají. I tak Gracie váhá, protože ji oba přitahují a okolnosti ji nutí rozhodnout se pro jednoho z nich. Navíc si není úplně jistá, jestli o ni stojí alespoň jeden. To se pak těžko vybírá, když je co ztratit. Trochu mě rušilo, že jsem celou dobu věděla, že jsou jeden a ten samý, ale upřímně si neumím představit, jak by se toto dalo napsat tak, aby to žádná čtenářka nepoznala.

 

V této knize se z New Yorku stalo nesmírně romantické město a z Central parku kulisa chvilek, které by chtěl asi zažít každý. Musím říct, že na knize je spousta okamžiků, které úplně hladí po duši a vychutnala jsem si je až do dna. Líbilo se mi, že nešlo o žádná velká a laciná gesta a monumentální zážitky, které mají ohromit a demonstrovat sílu citů dvojice. Hrdinové zažívali příjemné a všední okamžiky normálních životů a normálních vztahů a o to lépe se do situace vciťovalo a o to hezčí mi přišla. Autorka uměla udělat z těch všedních chvilek vzácné.

Knihu jsem přečetla snadno a lehce. Až mě skoro mrzelo, že tak rychle :) Těm, kteří mají podobné oddechové příběhy rádi, ji vřele doporučím. Příběh má přesně to, co se od něj očekává. Příjemně jsem si u něj odpočala a naladila se na Gracieinu pozitivní notu.

 

Za knihu moc děkuji Nakladatelskému domu Grada. 

Cesta do Gracieina příběhu vede tudy.

 


O knize:

Autor: Lauren Layneová

Překlad: Věra Kotábová

Vydal: Nakladatelský dům Grada (Metafora)

Rok vydání: 2022

Počet stran: 272


Žádné komentáře: