17. 1. 2021

Čtvrtletka IV. 2020

 


Končíme loňsko (ehm… asi před šestnácti dny) a zároveň začínáme letošek. V lednu se ještě vzpomínat může :) leden je na to jako stvořený, takže tenhle článek patří ještě k roku 2020, který byl takový, jaký byl. I tak si ale zaslouží ohlédnutí. Minimálně jeho čtenářsky-psavská část.

A než se do toho pustím: Všem, kdo to čtou, přeji, ať je nový rok 2021 po všech stránkách lepší, než ten, co právě konečně vymajzl do propadliště dějin.




 

říjen


byl letos jedním z takových těch plytkých měsíců, kdy se nic moc nestalo a všechno ovlivnila situace kolem toho chorobného hnusu, jehož jméno nechci ani vyslovit. Nechci nad tím ani přemýšlet a tak se zaměřím na to dobré: V poslední době jsem si oblíbila předobjednávky u Dobrovského. Přesně pak vím, nač se který měsíc můžu těšit. Takový prapodivný mini Ježíšek :D A co jsem přečetla?

Papírové: Milovanéa obávané *(R), Nevlastní sestra*, Kroniky prachu*, Mráz pod kůží* (R), Léto, kdy jsem zkrásněla, Kluk mého srdce, Everless: Panství krve a kovu, Hotýlek naIslandu *(R), www.bezbot.cz

E-knihy: Věksupernovy *(R),

Nováčci v knihovně


Půlměsíční město – dlouho očekávaná nová Maasová.

Devátý spolek – po úspěchu Šesti vran si nic od Bardugo nenechám ujít. Toto je prý jiné, temné…

Dcera ztracených bohů – zaujala tématem.

Strašlivý příběh Prospera Redinga, Ctnosti králů, Autonomie, Děti krve a kostí – kořist z Dobroblešáku (za 99) a podobných akcí

Kluk mého srdce, Jsem romantik, ale léčím se – zaláskované úlovky z Levných knih


Celkem 10  přečtených knih,  3.522 stránek a koupeno  9 nováčků.




 

listopad


a je tu zase listopad. Měsíc, na který se těším a zároveň se ho trochu obávám. Po stránce čtení měsíc nic moc, zato psaní se rozhejbá do obrátek víc než vysokých. Je tu každoroční NaNo a i když jsem si nejdřív myslela, že to letos nepůjde, první den mě můj příběh hbitě lapl a pohltil. Vzala jsem si na to i dovolenou s nadějí, že do půlky listopadu budu za půlkou kýžené padesátky. Jako ono by o nic nešlo, kdyby to nevyšlo. Důležité je psát každý den a užít si to dokonalé vnoření a pohlcení událostmi (na které mám bohužel vliv jen ze začátku). A ne že bych nečetla, rozhodně se na některé knihy čas našel.

Papírové: Den, kdy jsem zahlídla lásku* (R), Noci běsů, Zjizvený král, Krása, která bolí, Zmije, Eliza a její nestvůry, Láska je jen pro blázny jako jsem já, Opium aabsint*(R)

 E-knihy: Písek *(R),

 Nováčci v knihovně


Krása, která bolí – já ty baletky žeru. A když jsou to ještě navíc ambiciózní mrchy…

Jeden z nás je na řadě – pokračování a prý lepší než první díl

Operace Thümel – kotletovsko-sněgoňovská série Legie. Tohle kombo autorů by mohlo být trefa.

Jeskyně zatracených, Magická Paříž: Prokletí černé královny, Hluboký hrob 2 – zase ty dobrovské akce.

 

Celkem 8 přečtených knih,  2.824 stránek a koupeno 6  nováčků.




 

prosinec


prosinec se nesl v tradičním postNaNovském duchu. Byla jsem lapená ve svých textech a k jiným jsem moc neodbíhala. Po oddechu jsem se k psaní vrátila až mezi svátky a ještě ke všemu tak unaveně, takže nových řádků moc nepřibylo. Spíš jsem se probírala těmi hotovými. Navíc v prosinci je druhou tradicí čumět na pohádky a já to letos vzala fakt poctivě. A i na knihy došlo:

Papírové: Andělská tvář*, Operace Thümmel, Dva v srdci*(R), Dlouhá cesta na malou rozzlobenou planetu, Dům soli a smutku, Nyxia 2: Nespoutaná, Nyxia 3: Povstává,

E-knihy: pouze strastiplné dočítání svým způsobem fascinujícího Písku, který se mi natáhl skoro na tři týdny

Nováčci v knihovně


Amanda – pokračování kotletovsko-sněgoňovské série

Velká hromádka úžasných knih z Arga – Případ alchymistovy dcery, Nestvůrné dámy na cestách, Anihilace, Brány Anubisovy, Dárce, Centrální stanice, Dolů k zemi, Strážce duší, Parazit

Láska mezi písmenky, Kancl, Nejsem žádná potrhlá holka – úlovky z Levných knih

 

Nálezy z podkoštěte aneb co se naježilo

Spát v moři hvězd – novej Paolini asi tak po sto letech! Čarodějnici a vidličku nepočítám :)

Dům soli a smutku – lákala mě a nakonec jsem neodolala dobrým ohlasům

Čaropisci – autor zaujal už svou první sérií, tak uvidíme, co druhá

 

Celkem  7 přečtených knih,  2.718 stránek a koupeno 4 nováčků.

 




čtvrtletí celkem?


 Celkem 25 knih a  9. 64 stran. Koupila jsem „jen“  19 knih.

Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde. Nebo v albech na FCB tady.

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Výtisky ke zhodnocení, které mi poslali ze spoluprací najdete pohromadě v albech na FCB i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!


závěrem

Chtěla bych poděkovat Palmknihám za možnost s nimi dlouhodobě spolupracovat a za recenzní kousky do mojí čtečky, které mi posílají. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i oni jsou spokojeni. Moje díky si zaslouží také Nakladatelský dům Grada za důvěru a už také dlouhodobou spolupráci. Spoustu krásných knih a nových autorů jsem objevila díky nim.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.

 





2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

I tobě přeji co nejlepší rok 2021. Doufejme, že bude lépe, než jak tomu bylo doposud. A samozřejmě přeji spoustu skvělých knih a šťastnou ruku při jejich výběru. :)

Nikolaoss řekl(a)...

Děkuji :)