11. 7. 2021

Čtvrtletka II. 2021

 


Jarně-letní čtvrtletí nepatří zrovna k mým favoritním. Je sice fajn, že je trochu tepleji a prodlužují se dny. Že nemusím ráno běhat za tmy a navlečená jak hadrník je fakt dobře. Na druhou stranu se blíží letní vedra a to není nic pro mě – ani na život, natož na sport. Letos ale přibyl do tohoto čtvrtletí konec omezení kvůli té hnusné nemoci a to je rozhodně dobrá zpráva. Snad nám dobré vydrží a na podzim se to opět nezhorší.

I když tohle čtvrtletí nemusím, nakonec se ukázalo, že nebylo až tak špatné.



 

duben


konečně se zlomila ta hloupá nepsací situace. Ne že by se to snad v práci zlepšilo, ale prostě už je potřeba psát větší, než nechuť dělat cokoli. Že by to souviselo s hezčím počasím a aktivnějším pohybem? Těžko říct. Každopádně jsem se dostala za těžkou část v ději a konec se kvapem blíží. Možná mě nastartovala i paní Rečková, jejíž úžasnou fantasy Nezdejší jsem konečně přečetla.

Ve čtení bylo střídavě oblačno. Moc jsem toho nepřečetla a navíc mě některé z knih zase až tak nechytly. Zato v nákupech se podařilo získat skvělé kousky.

Přečetla jsem:

Ikabog, Shiny broken Pieces, Norra Latin, Čajovna v Tokiu *(R), Nezdejší, Rozum a cit v 21. Století,  Tegmine

 

Nováčci v knihovně


Nákupy:

Kouzla rodu Thornů – něčím mě přitahuje, tak jsem si ji zařídila už v březnové předobjednávce.

Shiny broken Pieces – druhý díl jsem musela mít.

Organon, Chlapec na mostě, Romeo & … Jak se ta holka jmenuje? – úlovky z jarní akce na Dobrovském.

Žabí polibek – ani nevím proč, ale zní mi to jako hezká pohádka.

Světla nad močálem – téma mě láká.

 

 

Celkem 7 přečtených knih, 2.766 stránek a koupeno 7 nováčků.


 



květen


Květen, květen… Mám ho tak nějak v mlze, jako by snad ani nebyl. V psaní se to nějak trcká kupředu, ale konec stále ještě není. Ani se mi moc nechce příběh ukončovat :D V práci odstartovala sezóna a zadarmo to tentokrát není ani náhodou. Spíš dost ubíjející. No uvidíme. Ve čtení to naštěstí nebrání, i když dlouhé večerní maratony jsou nahrazeny spíš spánkem, abych vůbec ráno vstala a fungovala. Tak stejně je to se psaním – klidu, tmy a hlavy schopné práce se nedostává.

Navíc letošní narozeniny mi moc nesedly. Vůbec jsem se netěšila a dalo mi hodně práce přesvědčit všechny, že po oslavách netoužím. Nakonec proběhla jen jedna malá rodinná s mámou a jedna s rodinou partnera a protože partnerova rodina je úžasná, nakonec to bylo fajn.

V květnu byla nejúspěšnější nákupně-darovací- výherní stránka. Přibylo mi tolik úžasných nájemnic do knihovny, že nevím, do které se pustit první. A to se chuděry ještě strkají o pozornost se staršími obyvatelkami. Ale tak na každou jednou dojde :D

Přečetla jsem:

V zajetí zimy, Jeden z nás je na řadě, Hříšní světci, S láskou Lukov, Matčina hra*(R), Amanda, Vikomt, který mě miloval, Krásné věci *(R),  Všechny hvězdy na nebi, Noční labuť, Letní sázka *(R),

 

 

Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Hodná holka, zlá krev – první díl byl skvělý, takže druhému šanci musím dát.

Nevlastní sestra – zdá se, že Grada mě naučila libovat si v psychothrillerech.

Matčina hra – opět psychotyčno, stejná autorka. Můj názor zde.

Krásné věci – lákavé téma. Můj názor zde.

Letní sázka – dva spisovatelé a sázka mezi nimi, to mi úplně stačilo a navíc mám trochu romantiky. Můj názor zde.

Ne tak úplně soukromé e-maily Coco Pinchartové – můj první Bryndza a hned takový jiný :D Můj názor zde.

Cvičebnice tvůrčího psaní – člověk nikdy neví, co se dozví :) Můj názor zde.

Za všechny ty skvělé knihy moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Narozeninové poklady:

Gideon Devátá – sama sobě si, protože něco takového ještě doma nemám. A navíc Host je záruka kvality.

Milosrdná vrána  - nakonec jsem ji přece koupila. Sama sobě si. Názory jsou rozporuplné a to mám ráda.

0 Tu – nešlo přehlédnout a minout.

Dcera železného draka – že by draci trochu jinak? Uvidíme.

Prokletý rok – nakonec mě přeci jen přilákalo téma a dobrá doporučení.

 

Nákupy:

S láskou Lukov – první kniha autorky se mi líbila, druhá až tak ne. Uvidíme, jak bude do třetice.

Bridgertonovi: Vikomt, který mě miloval – seriál zlákal.

Dračí mor, Dračí zloději – série od paní Rečkové ukořistěná v LK

Replika – taky LK, potřebovala jsem si udělat radost :)

Město knih – akce na fantasy víkend s Dobrovským

 

Výhry:

Pekelný plášť – děkuji Cukrblik blogu.

Zrození vrány – děkuji stránce Čteme české autory.

 

Celkem 11 přečtených knih, 4.099 stránek a koupeno 8 nových knih.


 



červen


se nesl ve znamení veder, bouřek a dřiny v práci. Podstatně méně už byl prostor pro psaní, byla jsem ráda, že aspoň čtu. Nějakou záhadou se mi povedlo zablokovat si skoro na čtrnáct dnů záda, takže další bolest ze sezení u počítače po práci jsem si odpustila. Ještě že jsem naučená číst v leže :D Psaní v leže nebo ve stoje se ale ukázalo jako technicky neproveditelné :)

Taky jsem musela po téměř deseti krásných společných letech vyměnit počítač za nový. Můj starý, ufuněný dědeček noťas se totiž rozhodl vylepšit své pravidelné modré smrti a nahodil rovnou černou. Sice ještě občas spolupracuje, ale hlavní stroj v mé domácnosti je teď herní Lenovák. Je to zvláštní pocit, nepsat doma na noťasu. A ještě lepší je zahrát si ESO konečně na něčem pořádném :)

Při práci jsem začala zase víc poslouchat audioknihy a nějak se ke mně dostala Selekce. Kupodivu mě první díl docela bavil a tak jsem se rozhodla další si znova přečíst, jestli třeba nevylepší svůj původní rozpačitý dojem. Tak ne. Nevylepšily. Sice jsem je přečetla, ale k oblíbenkyním nikdy patřit nebudou.

Opět jsem taky rozjela svoje předprodejové orgie a na léto tu na mě čeká pěkná frontička novinek.

Jak tak koukám, červen byl výživný :D po chcíplém květnu super změna.

Přečetla jsem:

Papírové: Ohnivý květ, Cvičebnice tvůrčího psaní *(R),  Ne tak úplně soukromé emaily Coco Pinchardové *(R), Tajemství obsidiánu, Divoká labuť a jiné příběhy, Za dveřmi tma *(R), Hodná holka zlá krev (R)

E-knihy: Elita, První, Dcera, Koruna

 

Nováčci v knihovně


Knihy ve spolupráci:

Za dveřmi tma – neodolala jsem možnosti přečíst knihu ještě před vydáním. Můj názor zde.

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Pravidla pro holky – vypadá to na letní oddechovku.

Lockdown – trocha napětí neuškodí.

Tajemství obsidiánu – kniha od české autorky, která zaujala tématem.

Stíny nad univerzitou v Tir Erath – zlákala mě samotná autorka povídáním o magii v knize na Humbookfestu. Zdá se to být tak zajímavé, že to musím mít doma.

Tanec v srdci – letní romantika ve stylu lanczovek.

Akce 1+5 zdarma u Dobrovského – Truly, Zákon mnoha, Nedotýkej se mě, Z ohně a papíru, Veselou sebevraždu a šťastný nový rok!, Střechy Paříže – jedna cca za 70 korun, nekup to :)

 

Výhra

Šprti a frajeři – pokračování série se mi podařilo vyhrát na Palmknihách, moc děkuji

 

Celkem 12 přečtených knih, 3.318 stránek a koupeno 12 nováčků.


 



čtvrtletí celkem?


Celkem 30 přečtených knih a 10.183 stran. Koupila jsem „jen“ 27 knih.


Knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny u názvu * a po kliknutí vás odkaz mrskne přímo na konkrétní článek. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete taky v seznamu článků na bloGu zde. Nebo v albech na FCB tady.

Všechny přírůstky jsou k nahlédnutí na FCB stránce bloGu zde.

Knihy ve spolupráci, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada, najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Spolupráce s paní Havlovou je naprosto dokonalá a za poslané knihy moc děkuji!


závěrem


Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánry, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.

Vy, co někam míříte na dovolenou, užijte si ji v pohodě a ve zdraví!

 

 


2 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Tak to jsi měla krásné čtvrtletí hned s několika skvělými knihami. :))
I tobě krásné léto a dovolenou a k tomu nějakou super knihu. :D

Nikolaoss řekl(a)...

Díky :)