19. 6. 2022

Léto na vlnách knižního snění

 


Květnová úroda nových knih v Gradě se mi skvěle trefila do mého aktuálního čtenářského ladění. Když mi přišla nabídka knih, ani jsem nevěděla, po které sáhnout dřív.

V létě bývám líný čtenář. Nechce se mi do ničeho moc komplikovaného, protože v tom vedru je komplikovaná už samostatná existence. Moje volba tedy většinou padá na osvědčené autory nebo lehčí a příjemná dílka, které se pohodlně čtou a utíkají pod rukama sama. Asi nebude překvapením, že se jedná většinou o nějaké romantické čtení

Ne všechno, co tu představím, jsou knihy, které mám ve spolupráci, ale všechny jsou takové, po kterých bych bez váhání sáhla a vzala si je s sebou kamkoli, kam pojedu odpočívat. I když jak se znám, budou přečtené dřív, než na nějakou dovolenou vůbec dojde...


 ...


Historická romance, která má úroveň, tak bych nazvala knihy ze série Rebelky z Oxfordu. V květnu přišel Cosmopolis už s druhým dílem z této série a já si ho nenechám ujít. První byl skvělý. Věřím, že druhý bude taky.

Jak svrhnout vévodu – můj pohled na knihu najdete zde.

Jak zkrotit svůdníka – letošní novinka k sehnání zde.

 




Moderně pojatou romantiku nabízí ve svých knihách autorka Emily Henry. První kniha od ní se mi líbila nejen tématem, ale i způsobem, jakým vykreslila postavy a jejich vztah. I další její kniha má léto přímo v názvu, takže vynechat prostě nejde :)

Letní sázka – jaká je kniha v mých očích si můžete přečíst tady.

Alex, léto a já – než budu mít článek hotový, najdete knihu tady.

 


Trochu méně odlehčené, leč pro mnohé z nás aktuální téma, nabízí kniha Jsi tam? Každopádně – možná nám už třicet bylo, ale léto nám to rozhodně nepokazí! Navíc jsem přesvědčená o tom, že autorka svou hrdinku nenechá trpět až moc a ve výsledku to bude zrovna tak příjemné čtení, jako ty ostatní knihy.

Jsi tam? – nechte se zlákat tady.

 



No a nakonec je tu kategorie scifi a fantasy. Tentokrát zalovím ve vodách pro mladší čtenáře. Na mém čtenářském háčku se mrskají rybky krásné nejen na pohled. Obě ladí do příjemných barev i lákavých příběhů.

Vítězství větší než smrt – k nahlédnutí zde.

Dračí dcera – najdete tady.

 





No a to je zatím všechno. Tedy ne že by mě nelákalo víc knih, znáte to. Až nebudu chtít žádnou, nebudu dejchat. Každopádně myslím, že ty, které jsem si vybrala, budou na léto fajn čtení.

Dějte vědět, jestli některá z mého výběru pojede na dovolenou i ve vašem kufru a užijte si léto. Řekla bych, že dovolenou si všichni víc než zasloužíme.

 

Knihy v tomto článku představené vydává Nakladatelský dům Grada (Cosmopolis, Metafora) a já jim děkuji za spolupráci.

 




4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Skvělé tipy. Také jsem některé dávala do výběru pro Magazín.cz :) Zdraví Sabča www.blaznivamama.cz

Nikolaoss řekl(a)...

Děkuji za komentář a přečtení :)
Věřím, že tyhle knihy lidem sednou. Tedy asi hlavně ženám :) ale člověk nikdy neví.

TheMellory řekl(a)...

Rebelky a Emily Henry jsou skvělé. :) Od každého jsem zatím četla jen první knihu, ale na druhé se rozhodně chystám.
Na léto mám také ráda spíš odpočinkovější romantické knihy... :)

Nikolaoss řekl(a)...

Úplně souhlasím, ty dvě jsou perfektní. U Rebelek se mi druhý díl líbil dokonce víc, než první.