28. 7. 2018

Bruťák a Snílek



... aneb čtenářská rozpolcenost.



Už asi dva měsíce jsem si povšimla zajímavého dvojkomba v mých čtenářských preferencích. Pravidelně totiž střídám dva různé žánry knih, které jsou tak odlišné, jak to jen jde.
Jako by se ve mně svářely dvě osoby. Perou se o moji pozornost a hlavně se nemůžou dohodnout, co budu vlastně číst. Nazvala bych je Snílek a Bruťák.

Snílek je něžná bytost. 
Nejraději by tančil na louce mezi kopretinami, ale protože v okolí žádná taková louka není a kopretinu už jsem dlouho „živou“ neviděla, nutí mě aspoň číst romantické příběhy. Nejlépe se šťastným koncem. Po každé takové přečtené knize si uvnitř mě spokojeně lebedí,  a jak tak chvilku nedává pozor, k moci se dostane Bruťák.

Zdroj


Bruťák není vůbec něžná bytost. 
Na kytky má alergii, což je jeho jedinou slabostí, a louku s kopretinami by nejraději proměnil na bitevní pole. Vybírá si nejraději knihy s dokonalou zápletkou, plné politiky, vražd, komplotů, beznaděje a nebezpečí. Nejlépe fantasy. A pokud už v nich přeci jen najdu nějaký pár, o lásku rozhodně nejde.

Zdroj


Tihle dva experti tedy vládnou mým čtenářským náladám. 
Hloupé je, že sotva si rozečtu nějakou romanťárnu, nejraději bych ji odložila a pustila se do něčeho temného a v těch temných bych zase pokukovala, které postavy by se mohly dát dohromady.

Takže se opět potvrzuje, že ženské nevědí, co chtějí.

Snílkova knižní doporučení: Něco skutečného, Písařka ze Sieny, Pýcha a předsudek, Cinder & Ella, Rudá jako rubín, Andělská tvář, cokoliv od Lanczové…

Bruťákovské pecky: Duna, Válka zrcadel, Oheň probuzení, Válka starých duší, Černá díra, První život, Řád věčných trnů, Ve stínu Rudé věže, Vadná, Město schodů, Přechod…

Už to musím zarazit, jinak vypíšu půlku mé knihovny :D

Zdá se, že u mě Bruťák mírně vede :). Už jsem se skoro bála, že té romantiky bude až moc.
Jak to máte vy? Které jsou vaše oblíbené letní knihy? A držíte se jednoho žánru nebo to taky střídáte?



3 komentáře:

TheMellory řekl(a)...

Já taky střídám žánry a většinou jsou to celkem hodně velké rozdíly. (navíc to není jenom v létě) Jednou si přečtu romantiku, pak sáhnu po napínavém thrilleru a nakonec to dokončím třeba takovou divadelní hrou od Shakespeara. Samozřejmě mám svůj oblíbený žánr, ale jednou za čas je třeba vystoupit ze své komfortní zóny a sáhnout po něčem neobvyklém, bláznivém... :))

Aires řekl(a)...

Moc pěkný článek :) Jsme na tom dost podobně, taky si všímám změn v tom co čtu :) V zimě mám tendence k fantasy a v létě mě to táhne spíše k tomu snílkovi a romantice :)

Nikolaoss řekl(a)...

Děkuji oběma za komentář a za přečtení článku.
Já kolem sebe moc střídačů nemám - vlastně žádného, tak jsem si připadala opuštěná :) Super, že jsme na tom všichni stejně a ještě jedeme ve stejných žánrech.
TheMelorry: od Shakespeara miluju sonety. To je pohlazení po duši, ať mám zrovna snílkovskou nebo bruťákovskou.
Aire´s: mě bere romantika ještě kolem Vánoc, ale to pak taková ta zasněžená :)