12. 7. 2023

Čtvrtletka II. 2023

 


Druhé čtvrtletí roku bylo zase ve znamení změn a to nejen v počasí. Jestli budou k lepšímu, to ukáže až další část roku. Teď se chci ještě ohlédnout za tou jarně-skoroletní čtvrtinou, kterou máme ofiko za sebou. Kupodivu bylo dost bohaté na zklamaná a nenaplněná knižní očekávání a to se mi obvykle nestává. Na druhou stranu se našlo zase dost jiných knih, které byly vynikající, tak mi to vynahradily za ty druhé :)


 



duben


v dubnu mě zastihlo asi největší knižní zklamání, co jsem tento rok zatím měla. Strašně jsem se těšila na novou Zapatu a asi v půlce čtení už jsem věděla, že tentokrát je to krok bokem. Nesedla mi hrdinka a tentokrát ani Zapatin fekální humor. Romantika taky veškerá žádná a o popisech sexu už se raději ani zmiňovat nebudu. Vážně zvažuju, že svůj postoj ke knihám autorky přehodnotím a další už kupovat nebudu. Podobným způsobem mě nepotěšil i Neznámý žalm. Jednička super a u dvojky jakoby zmizelo všechno, co mě na jedničce bavilo. Poznávání nového světa tentokrát nemělo kouzlo a chemie mezi hrdiny kamsi odsvištěla.

Oproti tomu ze psaní v dubnu rozhodně žádné zklamání nemám :) pěkně se mi to hýbe a překvapivě i rozrůstá. Jestli to půjde takto dál, budu muset první díl Gambitu rozseknout na dva.

 

Přečetla jsem:

Temné a kruté lži, Barva draků, Poslední noc, Pýcha a předsudek, Kráska a zvíře, Drahý Aarone, Třinácté znamení *(R), Neznámý žalm, Vždycky Jane

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Třinácté znamení – rozhodla jsem se zkusit vlkodlaky, když už mám v oblibě upíry :)


Za knihu moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Poslední noc – loni podpořeno na Pointě, letos jsem si čtení fakt užila

Neznámý žalm – jedničku jsem si zamilovala, dvojka je spíš vycpávková… bohužel

Drahý Aarone – nová Zapata a velké zklamání

Vždycky Jane – prostředí je lákavé

Kruté požehnání – polapena anotací

 

Celkem 9 přečtených knih,  stránek a koupeno 5 nováčků.


 



květen

 

Knižní zklamání tento měsíc pokračovalo spíš mírným rozčarováním, kdy mi nesedlo několik konců knih či delších sérií. To ale nepokládám za katastrofu, nýbrž za čistě můj problém :) Na druhou stranu se mi do rukou dostaly skvělé knihy Stopa blesku a Vypůjčený čas. Mám upřímnou radost z nástupu nové vlny upířích příběhů. Jsem zvědavá, kam půjdou trendy v tomto. Zubaté potvory jsou moje oblíbené nestvůry :)

Ve psaní se dostavil opět šprajc způsobený komplikacemi v práci. Nějak ten normální život poslední dobou neumím dostat z hlavy a odplout si někam jinam. To jaksi není pro tvůrčí činnost nikterak ideální stav. Bohužel se mi to odrazilo i v psaní bloGu a tak vypadal, nebožák, zrovna tento měsíc trochu přichcíple. Ale to se zase otočí :)

Ve čtení to ovšem nebrání. Krom hraní her je to nejideálnější relax na světě. A u toho hraní člověk aspoň pocvičí anglinu. Takže se vlastně neflákám, ale učím :D

 

Přečetla jsem:

Stopa blesku, Odvážná a smrtící přísaha, Vypůjčený čas *(R), Touha, Morphin red, Bojovníci s nicotou *(R), Hra temné čarodějky

e-kniha: Dotek jako led

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Vypůjčený čas – knihu mi nabídla přímo autorka a čtení bylo fakt pecka. Měla jsem to i s bonusem, kdy jsem si s autorkou mohla o knize parádně popovídat.


Za knihu moc děkuji autorce Zuzaně Strachotové!


 

Dům knih – zaujalo mě období, ve kterém se příběh odehrává a skutečné postavy

Bojovníci s nicotou – superhrdinové? Proč ne?

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Zlatí vlci – tuto jsem sháněla dlouho a sehnala v bazaru za super cenu

Touha – zubatá romantika, to je moje :) upíři jsou zpět!

Korunní princezny – tohle by mi mohlo sedět

Ten, co kráčí se smrtí – kniha krásně zpracovaná a se zajímavým příběhem

Ex na koštěti – oddechovka na léto

 

Narozeniny:

Drobné protislužby, Hra temné čarodějky, Mosazné město, Tajemství černé dámy, Klam lady Ginevry,

 

Celkem 8 přečtených knih, 3.042 stránek a koupeno 5 nových knih.


 



červen


Nevím, co mě to tento měsíc potrefilo, ale pustila jsem se do experimentu… Který skončil okamžitě po svém začátku :D Řekla jsem si, že dám druhou šanci knihám, které se mi na první čtení nelíbily, až bych řekla, že mi lezly krkem. Protože co když budu mít s odstupem a bez očekávání jiný pohled na věc… Jako nápad dobré. Provedení se nepovedlo. Trochu jsem přepálila start. Začala jsem totiž sérií After. Bojovala jsem statečně a přečetla všechny čtyři díly – a to byl výkon! Už jsem věděla, do čeho jdu, takže jsem prostě zatla zuby a vydržela. A ne – pořád to není romantická kniha a pořád si stojím za svým názorem – jejich vztah, či co to je, je maximálně toxický a vyčerpávající už jen při čtení. Fakt lituji okolí hlavních postav. No… Už nikdy více podobné experimenty :D

Psaní raději zmiňovat ani nebudu. Není totiž co. Už ani nehledám výmluvy, či spíš důvod, proč to nejde, jen způsob, jak resuscitovat chcíplou múzu. Potřebuji, aby se mi vrátila ta radost ze psaní, kterou jsem vždycky měla. Mám takové nejasné tušení, že k jejímu úmrtí přispěly nemalou měrou spisovatelské skupiny na sockách. Uvažuji o jejich redukci jen na ty, které mi reálně k něčemu budou. Člověk taky nemusí být všude. K mému překvapení dokážou totiž některé spíš demotivovat.

 

Přečetla jsem:

Kruté požehnání, Stačí mávnout křídli, Jenom nestvůra, Útěk na venkov *(R), Ta z katovny *(R), Do pekel, Lockdown: Útěk z výhně, Láska přes hranice světů (R)

e-kniha: Série After (4 knihy), Všechno bude fajn, Miluju tě, já vím

 

Nováčci v knihovně

 

Knihy ve spolupráci:

Láska přes hranice světů – téma a zase téma. Jsem hrozně zvědavá na zpracování!

Útěk na venkov – mou oblíbenou autorku nemůžu vynechat.

Ta z katovny – duchařinky moc nečtu. Čas jim dát šanci.

 

Moc děkuji Nakladatelskému domu Grada!

 

Nákupy:

Tento měsíc se nesl ve znamení akčních nákupů a doplňování starých sérií na bazarech. Některé novinky ale pochopitelně nechybí. Nahamtala jsem toho docela dost :D takže to jen takto rychle shrnu:

Každý někdy udělá chybu, Tlukot tisíců srdcí, Jak se zbavit hraběte v deseti dnech - to jsou novinky.

Jaká byla Cassidy Holmesová, Nádherně pošetilá snaha, Královna mrtvol - akční ceny v letních slevách

Purpurová stuha, Cela, Temný anděl, Z vůle luny, Luxus, Intriky, Zakázané přání - bazáčový lov na "staršinky" a doplnění sérií.

 

Celkem 14 přečtených knih, 5.512 stránek a koupeno 13 nováčků.


 



čtvrtletí celkem?

 

Celkem 31 knih a 11.605 stran. Koupila jsem „jen“ 23 knih.

 

Kéž by mi šlo psaní pod nos stejně, jako čtení a nákupy :D Ale nevidím to jako trágu, taková období už tu byla a vždycky zase zmizela pryč.

Seznam všech článků o knihách je již tradičně k nalezení zde, případně i s obrázky v albech na FCB. Ano, jsem tak stará a nepružná, že jsem si instáč ještě pořád nedokázala oblíbit a do budoucna to ani nemám v plánu. Pokus sice proběhl, ale o úspěšné adaptaci na instáčové prostředí se teda ani náhodou mluvit nedá.

Knihy ve spolupráci, které mi poslali z Nakladatelského domu Grada, najdete pohromadě tady i s odkazy na hotové články. Za poslané knihy moc děkuji!

 

závěrem


Chtěla bych poděkovat Nakladatelskému domu Grada za důvěru a dlouhodobou spolupráci. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i v Gradě jsou spokojeni. Objevila jsem díky nim hodně nových autorů a dokonce i žánry, o které mě dřív nenapadlo zavadit pohledem. Pokaždé to sice nevyjde a kniha mi nesedne, v Gradě to ale berou sportovně a negativní recenze nevyčtou ani slovem.Za takový přístup jsem vděčná.

V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům. Těší mě, že je vás tolika pořád čtete můj bloG, i když blogům mělo už dávno odzvonit.

Tento bloG se zatím chcípnout nechystá, takže se uvidíme v dalším čtvrtletí. 

Přežijte ty hnusný vedra ve zdraví a sejdeme se na podzim! Pro ty, kterým vedra nevadí – užijte si léto!

 

P.S.: když jsme u těch nechcíplých knižních blogů, máte nějaký? Pošlete prosím odkaz. Rády bych nějaký nový našla ke sledování.


Žádné komentáře: