13. 5. 2024

Měsíční rádobych - květen 2024

 




Asi jste si všimli, že další měsíc je fuč a nový už se pár dní plácá na scéně. Tentokrát zmizel v čase duben a já marně přemýšlím, čím byl vlastně významný krom toho, že se mu povedlo utéct opět extra rychle. Namátkou se mi vybaví dva nebo tři dny extra veder a týden docela slušné zimy, která se potkala s týdnem mojí dovolené. Otázka zní: Co je lepší? Příjemná a mírná jara jsou asi minulostí, takže krásné kvetoucí parky a tenké jarní bundičky si asi už moc užívat nebudeme.

V dubnu jsem si super užila řádění na bazáčích, tomu jsem fakt přišla na chuť. Je to skoro jako kdysi s antíkama. Nikdy nevíš, co seženeš, za jak super cenu a kdy. Takové malé nákupní překvápko.

Kniha měsíce je tentokrát hodně těžká volba. Nemám totiž nic, z čeho bych si vysloveně sedla na zadek tak, že by to bylo výrazně lepší než ostatní. Hodně jsem si užila Trnovou královnu a Ženy, koně a intriky. Nakonec tedy jako knihu měsíce vyberu Trnovou královnu. U ní mi fakt sedla hlavní „hrdinka“ a její vztah s princem. A především ten konec, to mě dostalo :)

Jinak asi není moc co rekapitulovat. Někdo by možná řekl, že můj duben nestál za nic, ale já jsem po dlouhých letech fakt naprosto spokojená a v pohodě. Takže to je asi to hlavní.




 

Co plánuji na květen?

 

Rádobych čtecí:

Tři vyvolené z dubna:

S výběrem knih na duben jsem slavila skoro úspěch. Hostitel mě například překvapil docela dost. Kdysi jsem viděla film, tak jsem zhruba tušila, co očekávat - jednoduchou oddechovku a dostala jsem ji, to ano, ale zároveň i fakt zajímavou hlavní postavu s úžasným prožíváním a vývojem. Líbil se mi ten morální aspekt věci, který měl v knize hodně navrch a milostný trojúhelník byl hodně netradiční. Takže toto za mě dobrý. Klam Lady Ginevry mě taky dost příjemně překvapil. Je to trochu něco jiného než YA, na které jsem běžně zvyklá. Baví mě záhada, baví mě vztahy mezi postavami a artušovské legendy. Jestli vyjde pokračování, moc ráda se do něj pustím. Zloděj čísel byl tak trochu zklamání. Cestu k postavám už jsem si nějak nenašla. Přeci jen jsem první díl četla už před delší dobou a dost ze mě vyprchaly emoce, které přinesl. Zajímavá pro mě byla pouze linka Bena.  Knihu hodnotím spíš jako průměr. Těžko říct, jestli by mi víc sedla, kdybych ji přečetla hned po vydání, ale spíš asi ne.

 

Tři vyvolené na květen:

Jedna stará více než 3 roky

Vyvolenou knihou je Projekt Kronos. Ano, skutečně jsem to ještě nečetla :D Nejdřív jsem čekala, až bude série venku celá a pak na ni prostě nezbyl prostor. Znáte to: Knihy jsou tlusté, tři díly zároveň a plná knihovna :)

Jedna z loňska

Tady vyberu Kurz tvůrčího psaní. Detektivku z prostředí – překvapivě – kurzu tvůrčího psaní jsem ulovila na bazáči. Přiznám se, že mě zlákalo hlavně to prostředí. Byla za pár kaček, takže pokud nesedne…

Jedna z rozečtené série

Vybírám dvojku z duologie – Bezvětrné město. Jednička mě bavila, tak snad i dvojka mi sedne a bude to dobré zakončení série.

Tentokrát, žádná romantika. Asi jsem nějaká přeromantizovaná nebo co :)

 

Rádobych psací:

Ohlédnutí za dubnem:

Já už se snad raději ani neohlížím a neplánuji. Jediné psaní, které se daří dodržovat, jsou články na bloG. Tak asi budu vděčná aspoň za to. Zrovna v tomto jsem v dubnu chytla slinu. Hodně to udělaly knihy, které mě bavily (nebo naštvaly) tolik, že k nim mám co říct, takže mi stojí za čas věnovaný článku.

Květnové psací plány:

Vlastně nejsou. Jsem si poměrně dost jistá, že minimálně blogůvky přibývat budou. S dalším uvidím podle času a prostoru.

 

Příští rádobych už bude začátek léta. Snad budou letos vedra milosrdná :)

Konec hlášení!



1 komentář:

Mikimichi Saiko řekl(a)...

Taky miluji nakupování v bazarech, antikvariátech a secondhandech, když člověk narazí na něco, co se mu fakt líbí, jsou to druhé Vánoce (a když chodíš často, tak i třetí, čtvrtá a tak dále :) Jinak Projekt Kronos mám ve wishlistu taky docela dlouho a ještě jsem ho nezačala, tak snad se k tomu taky dokopu :D