1. 11. 2018

NaNoWriMo



... aneb spánek se přeceňuje...




Vůbec nechápu, jak k tomu mohlo dojít, ale já, člověk nesoutěživý a hecu odolný jsem se zapojila do celosvětové společenské akce.
Pokud to totiž nevíte, listopad je měsíc psaní.

A to ne jen tak nějakého. Pokud se totiž zapojíte (jako já) do výzvy NaNoWriMo, budete mít na konci listopadu nadrásaných 50.000 slov vašeho nového románu. V ideálním případě ještě víc!




Je to o tom chytit slinu, naučit se psát pravidelně a podpořit se navzájem s ostatními spolupíšícími.
Prostě po všech čertech dobrý nápad.
Původně jsem chtěla věc ignorovat, ale spolupíšící z FCB skupiny Odstartujte svoji knihu mě úplně zblbnuli až do té míry, že jsem se rozhodla přidat a tak tu sedím s otevřeným wordem a smolím a drásám co prsty stačí.
Teda teď vlastně tak trochu zabíjím čas a píšu slova někam, kam se nepočítají, ale to nevadí, pokud přitáhnu další autory do naší početné grupy.



Zahoďte blbé výmluvy! Úklid počká, filmy a seriály budou dostupné i v prosinci. Hry dohrajete později. Už napsané knihy na vás taky počkají :) Jaké ještě máte výmluvy? No dobře, uznávám, že do práce se musí, ale já mám příhodně příští týden dovolenou.

Odkaz na stránky, kam se můžete přihlásit, zadat si vaši novou knihu a sledovat váš pokrok je tady: NaNoWriMo.
Pár rad do začátku najdete na stránkách Odstartujte svoji knihu.


Přidejte se k nám!
Svět čeká na váš román!


1.11. hotovo 2.358 slov. Vytvořen mírný náskok, ale zjistila jsem, že na tom nezáleží. Píšu, dokud se mi chce a sčítám až na konci dne.
2.11. hotovo 1.578 slov. Dnes jsem neměla na psaní tolik času. Páteční večer :) ale čeká mě víkend, dlouhý, osamělý a upršený, tak věřím v úspěch.
3.11. hotovo 3.672 slov. Ráno to vypadalo, že se nerozhoupu a po prvních třech kostrbatých větách to šlo samo.
4.11. hotovo 2.358 slov. Dnes to dřelo. Když člověk není doma sám, vždycky to dře. Navíc připravené věci jsou hotové a teď spojuju jednotlivé události dohromady. Psaní začne být roztříštěné - tam kus, tady kus...
5.11. hotovo 3.315 slov. Kéž by to šlo vždycky tak, jak dneska.
6.11. hotovo 1.723 slov. Dneska jsem narazila na první zadrhnutí. Vážně jsem nevěděla co s tím. Tak jsem hopla k jiné části příběhu. Pomohlo to.
7.11. hotovo 2.314 slov. Není problém psát denně. Problém je vydržet, nečíst to furt po sobě a neopravovat. Na to bude čas v prosinci. Taky mi došla knižní odměna, kterou jsem si pořídila za prvních 5 a 10 tisíc slov :) No co, prý se máme motivovat :)
8.11. hotovo 5.749 slov. Dnešní den mě hodil za půlku. Fakt příjemný pocit.
9.11. hotovo 5.749 slov. Zdá se, že jsem chytla slinu. Pátek no :)
10.11. hotovo 3.491 slov. Leze to ze mě jak z chlupaté deky, ale leze.
11.11. hotovo 2.075 slov. Hned je poznat, že člověk není doma sám.
12.11. hotovo 901 slov. Tady vidím velký špatný. Po dovolené první den v práci. Po návratu došly síly.
13.11. hotovo 53 slov. Takhle to vypadá, když začnete a pak si vzpomenete, že máte mít hotový úplně jiný článek, takže to zavřete, než se dostanete do tempa a jdete psát to, co máte. A večer TRX.
14.11. hotovo 680 slov. Někdy to jde i po práci.
15.11. hotovo 418 slov.
16.11. hotovo 113 slov. A někdy to prostě nejde ani omylem.
17.11. hotovo 1.017 slov.
18.11. hotovo 1.924 slov.
19.11. hotovo 621 slov. Pracovní dny jsou prostě anti-tvůrčí. Obzvlášť začátky týdne.
20.11. hotovo 329 slov.
21.11. hotovo 466 slov.
22.11. hotovo 1.137 slov. Náskok z dovolené je pryč, ale už jsem tak blízko cíle, že se to nedá vzdát.
23.11. hotovo 219 slov. Někdo mi to tu sabotuje pouštěním filmů.
24.11. hotovo 934 slov. Chybí mi už je deset tisíc slov. Kolik asi uberu zítra? :)
25.11. hotovo 3.193 slov. Řekla bych, že celkem úspěch.
26.11. hotovo 1.523 slov
27.11. hotovo 1.113 slov. Tisícovka se ukazuje jako ideální počet slov na den :)
28.11. hotovo 996 slov. Jdeme do finále, ale furt není nic jistýho.
29.11. hotovo 2.188 slov.
30.11. hotovo 898 slov. HOTOVO! Je to tam, dokonce pár slov navíc.

Celkový výsledek: 50.094 slov. 



Obrázky poctivě uloupené zde.


4 komentáře:

Knižní velryby řekl(a)...

Panečku, si fakt dobrá, já se snažím, sice teda bych se asi mohla snažit víc, ale zatím mám jen dvě stránky. Sice jsem se o projektu dozvěděla až později, ale to mojí lenost bohužel neomlouvá. Každopádně ti fandím, jen tak dál!

Nikolaoss řekl(a)...

Já jsem zjistila, že to není tak úplně o lenosti :) Spíš prostě už chci opravdu začít věci dokončovat. Mám tu čtyři rozdělané a tohle mě opravdu naučí makat. Když vydržíš týden, tak už si potom stejně nemůžeš pomoct :D Mimochodem, mám tě v NaNoWriMých přátelích?

Knižní velryby řekl(a)...

Tak to abych ten týden vydržela :D Já v tom projektu nejsem oficiálně "zaregistrovaná", ale přečetla jsem si články z Odstartujte svoji knihu a zaujalo mě to, tak si to píšu na papírek :D.

Nikolaoss řekl(a)...

Papírek je taky v pohodě :)