17. 9. 2018

Cinder & Ella: Šťastně až navěky



Autor: Kelly Oram
Série: Cinder & Ella (2. díl)
Překlad: Zuzana Lalíková
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2018
Počet stran: 376



Můj názor:

Než jsem se do této knihy pustila, zvažovala jsem, zda je nutné ji vůbec číst. Pohádkový šťastný konec jsem dostala už na konci prvního dílu (článek o knize zde), tak na co pokračování? Jenže nakonec mi zvědavost nedala. Přeci jen jsem ještě nikdy nečetla, co bylo dál. Jestli Popelka zůstala se svým princem až navěky :).

Druhý díl navazuje přesně na ten první. 
Vyprávění začíná týden po tom, co Ella sebrala veškerou odvahu a vyslyšela Cinderovu výzvu. Díky tomu se konečně našli… a mezi lidmi vypuklo šílenství.

Fanoušci herce Briana (Cindera) Olivera jsou jako šílení. Chtějí každou podrobnost o vztahu Elly a Briana, chtějí vědět vše o Elle a hlavně chtějí to hned. Média vyrážejí do akce svým typickým bulvárním způsobem a je jasné, že křehkému páru nedají chvilku pokoj. 
Brian chce Ellu toho všeho ušetřit, protože má strach, že by o ni mohl přijít, ale ví, že to prostě nepůjde. Ella se ocitla v oku mediálního uragánu a je jen na nich, jestli se s tím vypořádají nebo ne.



Upřímně musím přiznat, že pocit, že je kniha jaksi navíc a pokračování příběhu nebylo potřeba, mě provázel po většinu času, který jsem knize věnovala. 
Ne, že by byla úplně špatná, to určitě ne. Četla se mi moc pěkně, ale vztah hlavních protagonistů působil velmi uměle. Tento pocit jsem u prvního dílu neměla, ale u pokračování bylo všechno to dokonalé tlačeno až moc do extrému. Nevím, co by na věc řekla čtenářka z cílové skupiny. Na mě ale vztah těch dvou v podobě, jaký paní autorka předložila, působil neuvěřitelně. 
Nebylo to romantické, těch „miluji tě“ už bylo až moc a místy mi to připadalo jako agitace na to, že každá žena je krásná. Ano, to nejspíš je, ale není potřeba to říkat pomalu v každé větě. Stejně jako „miluji tě“ moc často opakované ztrácí sílu. 
Uvědomuji si, co chtěla autorka na příkladu Elly ukázat, ale nefungovalo to. Ani Brian, jako její opora nebyl to pravé. Působil jako zamilovaný změklý hadřík. Uznávám ovšem, že v příslušném věku by to na mě asi zapůsobilo. Teď v dospělosti už ne.

Pocit zbytečnosti a prázdného obsahu bohužel postupem času narůstal. Kouzlo, které měl první díl, se úplně vytratilo. Chemie a jiskření mezi párem zcela vyprchala po té, co byli konečně spolu. Rozhovory přetékaly zbytečným patosem. Vážně si autorka myslí, že tak někdo mluví? Humorné scény, které se mi v jedničce tak líbily, jsou najednou pryč. Špičkování mezi Cinderem a Ellou se rozplizlo jen v zamilované řečičky.

Co se děje týká, také to nebyla žádná sláva. Nikam extra se neposouval a nic moc zajímavého se nedělo. Ella dostávala sponzorské dary, rozjížděla nový život, pronásledovala ji média a řešila problémy s Brianem. Vyrovnávala se svým hendikepem. Na jednu stranu to byla velká spousta kroků, ke kterým potřebovala odvahu, ale jako děj knihy nic moc a ke všemu pořád dokola. Zdálo se mi, jako by v každé kapitole bylo pořád to samé - postavy říkaly stejné věci, prožívaly stejné věci... Ellina nečekaná proslulost byla spíš kýčovitá a svět slavných působil nevěrohodně.

Vážně se snažím najít něco, co bych mohla pochválit, ale moc se mi to nedaří :). Příběh je opravdu velmi, velmi nenáročný. Jednoduchý až plytký a připomíná mi Harlekýnky, které jsem četla někdy na konci základky. A ten konec… Ajaj! Po krásném prvním dílu je to opravdu velký sešup dolů. Je to čtivé, nemůžu říct, že ne, ale chybí tomu uvěřitelnost a „osobnost“.

Přeci jen se ale něco dobrého najde – paní autorka se pokusila ukázat krásný vztah dvou lidí, kteří se snaží být pro druhého oporou a věří, že ve dvou všechny těžkosti překonají snáze. Ukázala, jak silný člověk může být, když má oporu ve svých blízkých a že i když nemáte krásnou pleť a zdravé tělo, pořád můžete něco dokázat a být šťastní.

Pro mě je pokračování Cindera & Elly spíš zklamání. 
Knihu jsem sice dočetla, ale nic zvláštního ve mně nezanechala. Druhý díl je jednoznačně určen především pro cílovou skupinu a nenáročného čtenáře. Pokud máte o vztazích zatím spíš jen romantické představy, bude se vám to líbit. Pokud jste četli první díl a chcete navázat, potkat se ještě jednou s hlavními hrdiny, jdete do toho. Jen nečekejte stejnou knihu, jako byla jednička.


Za poskytnutí recenzní e-knihy moc děkuji Palmknihám. Pokud si chcete knihu také přečíst, najdete ji zde.



Anotace:

Konec jednoho příběhu často znamená začátek jiného…
Filmová hvězda Brian Oliver a jeho Popelka Ellamara Rodriguezová našli lásku i mimo digitální svět. Ztráta anonymity jim však přináší další překážky, které musí oblíbený pár Hollywoodu překonat. Stres z Brianovy slávy a tlak vyvíjený na jejich nový vztah je pomalu ničí a
 slavný pár se začíná bát, zda si navzdory všemu dokáže svou lásku udržet, nebo jestli se šťastné konce nalézají jen v pohádkách…



2 komentáře:

Veronika Hladíková řekl(a)...

Ajaj :-( Taky se na ní chystám, jednička se mi strašně líbila... no uvidíme :)

Nikolaoss řekl(a)...

Já jsem byla z jedničky taky nadšená, dvojka byla už bohužel o ničem. Jen nastavovaná kaše. Třeba ti ale sedne lépe a budeš spokojená :) Díky za komentář a přečtení.