31. 3. 2017

Sčítání lidu - první čtvrtletí 2017


První čtvrtletí nového roku bylo zimní, takže na čtení ve vyhřáté posteli byla spousta času a chuti. Navíc se mi poštěstily samé dobré knihy, které se četly rychle, některé skoro až moc. Díky tomu budu mít co napsat do téhle malé, čtvrtletní rekapitulace :).

Takže nejdřív:
Chtěla bych poděkovat Palmknihám za možnost s nimi dlouhodobě spolupracovat a za recenzní kousky do mojí čtečky, které mi posílají. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i oni jsou spokojeni. Moje díky si zaslouží také nakladatelství Metafora, i když je spolupráce dosud mladá, už mi poslali několik krásných knih, kterými mi udělali radost. Doufám, že moje články potěšily zase je :) Poslední dobou si užívám i pravidelnou spolupráci s nakladatelstvím Omega a Jota. Od nich mám knihy prostřednictvím recenzních konkurzů a jsou to také samé skvělé kousky. Takže moc děkuji i jim.
V neposlední řadě děkuji i svým pravidelným i nepravidelným čtenářům a těm, kteří občas zanechají komentář. Těší mě, že je vás tolik a komentáře mi vždycky udělají radost.

Zdroj


A teď:

Počet přečtených knih v lednu 8 a půl. Ta půlka jsou Lovci duchů, kteří, ačkoliv mě bavili, se četli pomaleji, než jsem původně myslela a hlavně jsem poslední čtyři lednové dny neměla tolik času na čtení. Ve stránkách to dělá 3.539.

únoru 6 a půl knih. Měla jsem spíš psací a spací měsíc, než čtecí, tak se to na množství trochu podepsalo, ale zase není kam spěchat. Čtení není závodění :) Stránek bylo celkem 1.999.

březnu jsem chytla čtecí slinu a navíc jsem měla štěstí na zajímavé knihy, které se četly sami a tudíž rychle. Celkem jich bylo 9 a ve stránkách to hodilo 3.171.

Přednost při psaní článků mají recenzní kopie od Palmknih a knihy od Metafory, Omegy a Joty. Ty knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny *. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete v seznamu článků zde.

Co mi tedy uvízlo v prackách?

Přečteno ve čtečce:
Kateřina Aragonská: pravá královna*, Rudý úsvit*, Pasažérka*, Město mečů*, Zrcadlová říše*, Útěk z Arestonu*, Oneiros*

Přečteno v papíru:
Střípky duší*, Šachovnice královny*, Zavržený*, Vánoční zázrak*, Harry Potter a prokleté dítě*, Lovci duchů*, Můří deníky, Zázrak v plechovce*, Najít Sky, Einstein a Einstein*, Vysoká hra*, Neviditelná knihovna*, Winter, Jackaby, Smlouva na život, Ve světle nebo ve stínu

Zdroj


Koupeno:
Zavržený, Kufr paní Sinclairové, Kouzlo Vánoc, Antibohyně, Dreamologie, Hvězdy nad hlavou, Čáry života, Moje ruka touží po meči, Griša: Světlo a stíny, První stříbrná kniha snů, Můří deníky, Najít Sky, 32 špičáků, 23 hodin, Smlouva na život, Druhá stříbrná kniha snů, Třetí hrob přímo před nosem, Zelená jako smaragd, Každé řešení má svůj problém, Divoká píseň, Vadná, Válka růží 1: Bouře, Fantastická zvířata a kde je najít, Hobit, Versailles

Výhry  a dárky:
Na blogu Knižní putování – Literární spolek Laury sněžné, Jen si troufni
Na blogu Svět mezi řádky – Bílý kůň, Nespavost
Na blogu Zajímavé knihy – Smrtící chaos
Na Daramegan blog – Bez pravidel
V soutěži s nakladatelstvím Fragment – Strážce příběhů
V soutěži s e-reading.cz – Dokonalý zabiják (ekniha)
Za body v programu i-bod – Tři přání

Knižní předsevzetí
Do tohoto čtvrtletí jsem vyjádřila touhu přečíst co nejvíce vlastních knih. Slupla jsem jich 10. No, musím se pochválit, ač kýžený cíl – tedy snížit počet mých nepřečtených knih se moc nenaplnil. Hromadu jsem jich totiž zase přikoupila.

S anglickými knihami se daří poněkud méně. Plánovala jsem dočíst Pottera jedničku a pustit se do dvojky. Jedničku jsem skutečně dočetla, ale až úplně na konci března. Takže dvojka se plynule přesouvá do dalšího čtvrtletí. Alespoň se ale mohu pochlubit s tím, že jsem v polovině.

Zlepšovák na nakupování knih se uchytil :) za každý nákup udělám patřičný počet dřepů, leh sedů, kliků, veslovaček a plies (nebo jak se to píše), takže do konce roku očekávám rambovské osvalení a špičkovou kondici. A taky mi nejspíš prasknou police v knihovně :) Zatím mám „odpracováno“ 4 knihy kompletně a spoustu „rozsportovaných“. Trochu mi totiž váznou kliky :)

Zdroj


Takový menší knižní plán na jarní čtvrtletí
Moje pokusy s anglickou literaturou jsou stále v běhu. Cíl: dorazit dvojku Pottera a pustit se do trojky.
Dále bych chtěla statečně snižovat stavy mých vlastních nepřečtených knih, protože zatím spíš narůstají, jenže těm cenám na bazáči nedokážu odolat a to hodně vybírám, co koupím. Předsevzetí, že nebudu moc utrácet tak více méně neporušuji. Ne moc… skoro vůbec… no tak možná trošku :) Každopádně chci v dalším čtvrtletí přečíst alespoň devět knih z domácích zásob. To nezní tak hrozně, řekla bych, že to půjde. Nejhorší bude odolat lákání nových kousků :).

I nadále hodlám dodržovat předsevzetí „nekupuj knihy jen proto, že jsou levné“, což zahrnuje vyhýbání se Levným knihám. A také se chci přidržet snahy koupit si i ty novější knihy na bazáči. Docela to totiž šetří peněženku. Rozhodla jsem se taky některé knihy prodat, protože ne všechny chci číst ještě někdy znova. To mi snad trochu vylepší rozpočet :)
Život je prostě krásný, když je co číst :)


Všem čtenářům mého bloGu děkuji za to, že Trojtečku čtou a doufám, že mi zachováte přízeň i nadále. Uvidíme se v dalším čtvrtletí.

6 komentářů:

Šárka Fofoňková řekl(a)...

A tak to je originální nápad, propojit sport s nákupem knih :) S mým vztahem ke sportu by toto však znamenalo okamžité zrušení nákupů. Ne, že by mi to na nějakou dobu neprospělo.
Pěkné shrnutí :)

Nikolaoss řekl(a)...

Díky :) zrušení nákupů mě ani na moment nenapadlo, to raději mrsknu zadkem :)

Kristýna, The Book Talk Blog řekl(a)...

Přidávám se k Šárce, ten nápad s nakupováním a sportovní výzvou je fakt dobrý! Asi se přidám, protože nějaký ten fyzický trest si za ty svoje nákupy rozhodně zasloužím :D Jinak samozřejmě suprová bilance, vidět to takhle najednou za čtvrt roku je pecka :) Ať se v dalším čtvrtletí báječně daří! :)

Nikolaoss řekl(a)...

Děkuji :) jediné, co mě děsí, je vidět takhle ty nákupy pěkně pohromadě. A to jsem se celkem dost krotila :D Dřepy už se příznivě projevují na mém běhání, takže to asi vůbec nebyl špatný nápad.

Radka řekl(a)...

Poprvé vidím, že někdo spojil nákupy knih s fyzickou aktivitou :D U mně by to asi moc účinné nebylo, protože jednak teď kvůli škole nečtu tolik, jednak si kupuju opravdu jen zlomek knih, které přečtu, do mé knihovny patří jen ty, ke kterým se chci vracet. Což by možná pomohlo tobě, mít tohle kritérium, aby ses v nákupech krotila.

Nikolaoss řekl(a)...

To já se právě tímto způsobem krotím, mám tu jen to, co opravdu chci. Problém je ten, že je toho hodně :D Každopádně docela dost knih zase posílám dál, tak je to takový věčný koloběh :) Děkuji za komentář a přečtení.